Hírek
22674 hír az adatbázisban
Garancia? Van! Na de milyen? (x)
Marketinginfo.hu - 2021-10-18 14:07
PR

Amikor egy műszaki cikket vásárolunk, tudatos vásárlóként a garanciális feltételeket is meg kell ismernünk. Tudod, hogy a garanciának hány típusa létezik? Tisztában vagy vele, melyik mire ad lehetőséget?

Íme útmutatónk a garancia világához!

Hogy a vásárló védve érezze magát

Hazánkban rendkívüli figyelmet fordítanak a vásárló elégedettségére, hogy egy-egy garanciális feltétellel védve érezze magát a termék vásárlásakor. Sokszor igen nagy értékű a vásárlás, így nem mindegy, milyen lehetőség áll rendelkezésre meghibásodás esetén.

Nem egyszer előfordul, hogy az ember nincs tisztában a lehetőségeivel, egy kalap alatt emlegeti a garancia különböző típusait. Mivel több fajtája létezik, más és más a felelősségvállalás, az időtartam, így érdemes megismerni közelebbről a fogalmak jelentését.

Garancia, szavatosság, jótállás - mi a különbség?

A garanciatípusokat leginkább az különbözteti meg, ki, mikor, kinek és milyen felelősséget vállal. Ez alapján lássuk, melyik kifejezés mit takar!

A gyártói garancia két fajta lehet: gyártói önkéntes jótállás és termékszavatosság. Mindkét esetben akkor érvényesíthető, ha a hivatalos partnerként ismert eladó már nem elérhető a garanciális időn belül. Különbség, míg a gyártói önkéntes garancia esetén a gyártó termékenként egyedi feltételeket szab, addig a termékszavatosság 2 év a forgalmazásától számítva.

A kellékszavatosságot minden esetben az eladónál kell érvényesíteni, amelyre 2 év áll rendelkezésre. Fontos tudni, az első fél évben az eladó bizonyítja a meghibásodást, a fennmaradó időben teheti meg a vásárló.

A kötelező jótállás egy sávos rendszer, amely a termék árától függően 1-3 év közötti időintervallum lehet, és az érvényességi ideje alatt végig az eladónak kell bizonyítania, hibás a termék.

Számtalan típusú lehet az önkéntes jótállás, amit az eladó vállal, teljes mértékben ő szabja meg a feltételeket, ahogy a Xiaomishop.hu esetében is látható.

Az okosotthon megoldásokat, okoskütyüket a Xiaomishop.hu a gyártó hivatalos partnereként forgalmazza, így a kötelező jótálláson felül adja önkéntes jótállását, azaz akár 3 év garanciát vállal, ahol mindvégig ő bizonyítja a meghibásodást.

Fontos kifejezések még az elállás és a cseregarancia

Az online vásárlás korszakát éljük, így a 14 napos elállás lehetőségével sokan tisztában vannak, azt azonban, hogy visszaküldés esetén az értékcsökkenéssel is kalkulálni kell, néha hajlamosak elfelejteni. Értékcsökkenésnek számít, ha a kipróbálás során megsérül vagy eltávolítunk róla egy tartozékot, ilyen - maradva a Xiaomishop.hu példánál - ha a mobiltelefonról eltávolítjuk a védőfóliát.

A tudatos vásárláshoz még a 3 napos cseregarancia lehetőségét ismerjük meg! A cseregarancia igényét a vásárlástól számított 3 munkanapon belül be kell jelenteni, majd a szerviz megvizsgálja a terméket, és ha valóban nem használható rendeltetésének megfelelően, akkor igényelhető.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Húszezres laptopokra lenne igény
  Kutatás az online vásárlás hátteréről
  Gyorsult a növekedés a műszaki termékek piacán
  Lassuló ütemben nő a műszaki termékek eladása
  GfK: a hűtőgépek és az okostelefonok a legkeresettebbek
  GfK: lendületben a telekom és a háztartási-nagygép szektor
  GfK TEMAXŸ: a hazai műszaki termékek piaca tovább növekedett
  Műszaki termékcsaládot vezet be az Auchan

További hírek ebben a kategóriában

Ha nincs ajándékötleted, mit szó...
5 női pulóver, ha jön az ősz (x)
Legyél te a szomszéd, akinél a f...
Nyíregyháza lett a Marketing Főv...