Íme útmutatónk a garancia világához!
Hogy a vásárló védve érezze magát
Hazánkban rendkívüli figyelmet fordítanak a vásárló elégedettségére, hogy egy-egy garanciális feltétellel védve érezze magát a termék vásárlásakor. Sokszor igen nagy értékű a vásárlás, így nem mindegy, milyen lehetőség áll rendelkezésre meghibásodás esetén.
Nem egyszer előfordul, hogy az ember nincs tisztában a lehetőségeivel, egy kalap alatt emlegeti a garancia különböző típusait. Mivel több fajtája létezik, más és más a felelősségvállalás, az időtartam, így érdemes megismerni közelebbről a fogalmak jelentését.
Garancia, szavatosság, jótállás - mi a különbség?
A garanciatípusokat leginkább az különbözteti meg, ki, mikor, kinek és milyen felelősséget vállal. Ez alapján lássuk, melyik kifejezés mit takar!
A gyártói garancia két fajta lehet: gyártói önkéntes jótállás és termékszavatosság. Mindkét esetben akkor érvényesíthető, ha a hivatalos partnerként ismert eladó már nem elérhető a garanciális időn belül. Különbség, míg a gyártói önkéntes garancia esetén a gyártó termékenként egyedi feltételeket szab, addig a termékszavatosság 2 év a forgalmazásától számítva.
A kellékszavatosságot minden esetben az eladónál kell érvényesíteni, amelyre 2 év áll rendelkezésre. Fontos tudni, az első fél évben az eladó bizonyítja a meghibásodást, a fennmaradó időben teheti meg a vásárló.
A kötelező jótállás egy sávos rendszer, amely a termék árától függően 1-3 év közötti időintervallum lehet, és az érvényességi ideje alatt végig az eladónak kell bizonyítania, hibás a termék.
Számtalan típusú lehet az önkéntes jótállás, amit az eladó vállal, teljes mértékben ő szabja meg a feltételeket, ahogy a Xiaomishop.hu esetében is látható.
Az okosotthon megoldásokat, okoskütyüket a Xiaomishop.hu a gyártó hivatalos partnereként forgalmazza, így a kötelező jótálláson felül adja önkéntes jótállását, azaz akár
3 év garanciát vállal, ahol mindvégig ő bizonyítja a meghibásodást.
Fontos kifejezések még az elállás és a cseregarancia
Az online vásárlás korszakát éljük, így a 14 napos elállás lehetőségével sokan tisztában vannak, azt azonban, hogy visszaküldés esetén az értékcsökkenéssel is kalkulálni kell, néha hajlamosak elfelejteni. Értékcsökkenésnek számít, ha a kipróbálás során megsérül vagy eltávolítunk róla egy tartozékot, ilyen - maradva a Xiaomishop.hu példánál - ha a mobiltelefonról eltávolítjuk a védőfóliát.
A tudatos vásárláshoz még a 3 napos cseregarancia lehetőségét ismerjük meg! A cseregarancia igényét a vásárlástól számított 3 munkanapon belül be kell jelenteni, majd a szerviz megvizsgálja a terméket, és ha valóban nem használható rendeltetésének megfelelően, akkor igényelhető.