TikTok Hirdetés vs. Facebook hirdetés (x)
Megtanultad (vagy a marketingesed) a Facebookot, az Instagramot, van szuper 'social calendar' is. Futnak a jobbnál jobb posztok és hasítanak a hirdetések ezen a felületen is! És erre nem megjelenik egy új?
Itt a TikTok! Egy újabb közösségi média platform, ahol a cél valójában ugyanaz, mint a többin: minél több időt töltsenek el a felhasználók a TikTok-on. Azok a videó tartalmak vonzzák a nézettséget, amik meghökkentők, érdekesek, újat nyújtanak. A marketing tartalmakat érdemes újragondolni, akárcsak a hirdetési stratégiát. Hiszen mást vár a közönség, mint a már ismert közösségi média felületeken.
Ebben a cikkben összeszedtük, hogy mikor és miért érdemes elgondolkodnod a TikTok hirdetésen, ha eddig még nem tetted!
TikTok vs. Facebook?
A Facebook kétség kívül ma is a világ egyik legnépszerűbb közösségi média platformja. Magyarországon is az ország több, mint ⅔-a (6.75 millió) használja az appot aktívan! Becslések szerint közel 6 milliónyi felhasználó, akiknek hirdetni lehet! Nem véletlenül, hogy a KKV-k körében is annyira népszerű hirdetési felület!
A TikTok viszont mindössze pár év leforgása alatt a harmadik legnépszerűbb közösségi platformmá nőtte ki magát. Hasít a fiatalabbak körében, a 18-36 éves korosztály egyre több időt tölt az appon! Magyarországon a TikTok becslések szerint megközelíti az 1.9 millió felhasználót.
Az érdekes kevés - Meghökkentő, szórakoztató kell!
Nem véletlenül hasít a TikTok! A közösségi média zajban a felhasználók már hozzászoktak a reklámokhoz. Tudják hol, mikor fog az orruk elé kerülni a Facebookon hirdetés és sokszor úgy görgetik keresztül, mintha ott sem lenne. Bár az elérés ott van és a remarketing is elég jól megy, a felhasználók gyakran ignorálják a reklámokat. Egyrészt azért mert túl sokkal találkoznak, másrészt mert a látott tartalomhoz nem tudnak úgy kapcsolódni. Nem ragadja meg a figyelmüket, időrablónak, irrelevánsnak érzik.
Ezzel szemben a legjobb TikTok-os hirdetésekről (a video folyamban megjelenők) szinte nem is érezzük, hogy hirdetések... Hiszen egy hirdetés ezen a platformon akkor ér el hatalmas közönséget, ha meghökkent vagy szórakoztat. Hiába akarna az ember, akkor sem görget tovább mert látni akarja a végét!
A kreatívoké a terep
A TikTok viszont segít! Az appban gyakorlatilag csak a kreativitás szab határt a videó szerkesztésnek. Rövid idő alatt olyan videó tartalmakat lehet szerkeszteni, ami tényleg megragadja a közönséget. Egészen más gondolkodásmódot igényel a TikTok a kreatív tartalomgyártó kollégáktól. A TikTok hirdetések elkészítése ezért okozhat nehézséget is. Ilyenkor érdemes felkeresni egy kreatív ügynökséget, akik ismerik, hogy milyen tartalom érhet el magas nézettséget az adott piacon és célközönségnél. Amennyiben úgy érzed tanácsra van szükséged, szívesen segítünk. Érdemes felkeresni egy ügynökséget - például minket - hogy a piacodnak megfelelő tartalom készüljön a TikTok-ra. Így valóban jól tudod elkölteni a hirdetésre szánt büdzsédet.
Facebook vs. TikTok hirdetéskezelő
A
Facebook ismer, a TikTok odaláncol... Valahogy így lehetne összefoglalni azt a technológiát, ahogy a két rendszer jelenleg működik. A Facebook "korának" és tapasztalatának köszönhetően kiemelkedő hirdetéskezelővel van felszerelve. A tapasztalt marketingesek a vállalkozás közönségére és piacára tudják szabni a hirdetéseket és kezelni a hozzá kapcsolódó költségeket.
Ezzel szemben a TikTok felületei még nem olyan kiforrottak, nem tudják annyira pontosan belőni a célközönséget. Viszont maga az algoritmus folyamatosan tanul. Minél több időt tölt egy felhasználó egy-egy tartalmon, annál biztosabban dobálja az ahhoz hasonló videókat.
Az app célja ugyanis, hogy minél több időt maradjon a felhasználó benne. Így nagy valószínűséggel a hirdetés olyan ember elé fog kerülni, akit valóban érdekel.
+1 érv a TikTok hirdetés mellett - Építs szerethető márkát!
És amiben szerintünk mindenképp más ez a platform mint a Facebook az a szerethetősége. Egy-egy TikTok videóval egészen más oldaláról lehet bemutatni egy vállalkozást. Egy valós, őszinte képet tudsz festeni magadról, a márkádról, ami ritka a mai világban és erre vágynak már az emberek.