Hírek
22661 hír az adatbázisban
A magyarok megszokták az erős ügyfél-hitelesítést az elektronikus fizetéskor
MTI + Marketinginfo.hu - 2021-09-20 12:30
Kutatás

A magyarok többsége megszokta az erős ügyfél-hitelesítést, a felnőtt, bankkártyával rendelkező lakosság 96 százaléka pedig vásárolt már online - ez derült ki az OTP Mobil és a Visa reprezentatív kutatásából.

A felmérésből kiderült, hogy a 60 év alatti magyar lakosság túlnyomó többsége, közel kilenctizede használta már internetes vásárlásai alkalmával bankkártyáját. A válaszadók 58 százaléka kizárólag bankkártyát használ ilyen esetben. A kitöltők 54 százaléka egyből megszokta az online vásárlásokat még biztonságosabbá tevő ügyfél-hitelesítés folyamatát, 45 százalék pedig sokkal biztonságosabbnak érzi az online fizetési folyamatot az új európai uniós irányelv bevezetése óta.

A megkérdezettek több mint fele már a rendelés után bankkártyával kiegyenlíti a számlát, és csupán egyharmaduk szeretne az utánvétes fizetéssel biztosra menni, legyen az akár készpénzes, akár bankkártyás fizetés. A készpénzes utánvéttel történő vásárlási szokás erősebben tartja magát a vidéki településeken, mint Budapesten: a vidéki válaszadók negyede, a budapestiek 13 százaléka használja az online vásárlásnál ezt a fizetési módot.

A Visa Európa több mint 20 országában 40 százalék vagy a fölötti növekedést mért augusztusban az online vásárlásokban júniushoz képest. Néhány országban, például Magyarországon ez a növekedés majdnem elérte az 50 százalékot.

A kutatás szerint ugyan sokan élnek az internetes vásárlás lehetőségével, de azzal már kevesen vannak tisztában, hogy fennakadások esetén mi a teendő.

Minden második megkérdezett tapasztalt már egy vagy akár több kellemetlenséget internetes vásárlásai alkalmával. Ezek közül a leggyakoribb, hogy nem kapta meg a megrendelt terméket. Egyes esetekben előfordult, hogy nem azt a terméket kapta, amit megrendelt, sérült áruval pedig csak kevesebb mint 10 százalék szembesült internetes vásárlásai alkalmával.

Annak ellenére, hogy a lakosság 54 százalékát érintette már valamely probléma, véleményük megoszlik a teendőkkel kapcsolatban: 31 százalék szerint a hatóságokat, 29 százalék szerint a kártya kibocsátóját kell értesíteni az esetről, míg 27 százalék azt nyilatkozta, hogy az első lépés a kártya letiltása.

A megkérdezettek 7 százaléka egyáltalán nem tudja, mit kell tenni, ha például csalás áldozatául esik internetes vásárlás során. Az úgynevezett chargeback eljárás, vagyis visszatérítés előnyeivel sincs mindenki tisztában, amelynek során a bankkártyával fizetett pénzt a kártyakibocsátótól visszaigényelhetik.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Áttört az elektronikus fizetés a Szigeten és Magyarországon
  Nagy újítás a MasterCardtól
  Mobilbankos fejlesztés a K&H-nál
  E-kereskedelmi promóciót indított a MasterCard
  Készpénzmentes könyvesbolt a MasterCard támogatásával
  Szíriai menekülteket támogat a MasterCard
  Tovább fejleszt a Visa Magyarországon
  Új biztonságos elektronikus fizetést vezet be a Vatera

További hírek ebben a kategóriában

A koronavírus járvány nem befoly...
A kkv-k globális helyzetéről szó...
A magyarok többsége vásárolt div...
Az idei digitális fotós trendek ...