A konverzió emelésének egyik módja, ha az értékesítési oldalon jók a CTA-k. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogyan lehet jól működő CTA-kat gyártani.
A CTA fogalma és szerepe a weboldalon
A CTA (call to action) cselekvésre ösztönzést jelent. Egy olyan elem a honlapon, amely a látogatót valamilyen cselekvés megtételére buzdítja, például vegye meg a terméket, iratkozzon fel egy hírlevélre, töltsön ki egy űrlapot. Ha ezek a funkciók eddig is működtek a weboldalon, akkor eddig is megvolt a cselekvésre ösztönzés, csak legfeljebb nem volt tudatos. A jól konvertáló ösztönzők viszont tudatosak, átgondoltak, jól megtervezettek, és további jellemzőkkel is kell, hogy rendelkeznek. Bár a felhasználók egyre tapasztaltabbak, ügyesebbek, a legtöbb látogatónak még mindig a szájába kell rágni, mit kell tennie. Ha ez nem egyértelmű, gyorsan továbbáll.
Egy Unas
webáruház bérlés sokféle CTA használatát teszi egyszerűvé, és szakértő segítséget is kap ezek megtervezéséhez.
Milyen jellemzői vannak egy jó CTA-nak?
Íme néhány hasznos tulajdonság:
- Feltűnő, kiemelkedik a tartalomból
A látogatók jelentős része mobilon böngészi a weboldalakat, kis méretben látják és nagy sebességgel görgetik az oldalakat, ezért csak akkor fogják észrevenni a CTA-t, ha az kellően nagy méretű és hangsúlyos. Webáruháznál a kosárba tevést mindenképpen hagsúlyozni kell.
- CTA többszörözés
Mivel a látogató különféle útvonalakról érkezhet, jó, ha több helyen is van cselekvésre ösztönző elem.
- Frappáns felirat
A gombok felirata legyen ötletes. A legjobb, ha a látogató egy vágyát tartalmazza, egyes szám első személyben, például "Ott leszek", "Kérem a könyvet".
- Izgalmasság
Az animált/mozgó gomb felhívja magára a figyelmet, míg egy olyan gomb, ami nem változik, ha fölé ér a kurzor, azt az érzetet kelti, hogy nem működik. Egy webshopnál ez különösen fontos a termék- és kosároldalon.
- Figyelemfelkeltő szín
Nincs szabály arra, hogy melyik szín a legjobb. A lényeg, hogy a CTA színe feltűnőbb legyen, mint a többi elem.
Ha ezek megvannak, szinte biztos, hogy észreveszik az ösztönzőt, de azért az is fontos, hogy a CTA összhangban legyen az oldal tartalmával. Ha például a szövegben azt ígértük, hogy letölthet egy ingyenes e-bookot, akkor ne legyen a gomb felirata a "Megveszem", mert akkor becsapva érzi magát a látogató.
Végül egy utolsó megszívlelendő tanács: próbáljon ki több változatot, méretben, színben, elhelyezkedésben. Válassza ki azt, amelyik a legjobban konvertál!
Összegzés
A CTA-k legyenek feltűnőek, figyelemfelkeltőek, hatékonyak, meghökkentőek, a lényeg, hogy tényleg ösztönözzék cselekvésre a látogatókat. Egy webáruház esetén különösen fontos, hogy ezek optimalizálva legyenek, és elősegítsék a vásárlást.
(x)