Hírek
22645 hír az adatbázisban
Kosárérték - a legszebb szám (x)
Marketinginfo.hu - 2021-07-21 09:43
Kereskedelem

A kosárérték az az összeg, amennyiért egy vevő vásárol. Ennek a számnak a növelése a legfőbb cél, minden út ide vezet. Ugyanis minél magasabb a kosárérték, annál jövedelmezőbb a vállalkozásod.

Szép szám a kattintás, el lehet gyönyörködni a látogatószámban is, de ezek nem fedezik a villanyszámlát... Szóval a sok fontos mutató közül ezt kell kezelésbe venned igazán. Nyilván látogató nélkül nem fog emelkedni a kosárérték, de mivel minden egymásra épül, egymásból következik, így nem gondolhatod, hogy más nem számít. Most egyszerűen a kosárértéket vesszük górcső alá.

Kezdetben célszerű az ügyfélkört növelni, több látogatót bevonzani, majd amikor felfedeznek, jöhet a csábítás. Van néhány módszer, amelyek segítségével úgy terelheted a magasabb értékű vásárlás felé az ügyfeleket, hogy nem traumaként élik meg a költekezést. Tisztességes módszerekről van szó, a vásárló maga dönti el, él-e a lehetőséggel.

Kosárértéket növelő tippek

A vásárlókat meg lehet fogni a kíváncsiságuk felől. Ha egy termék mellé megmutatod a kiegészítőit, vagy azokat, amelyeket mások kerestek, számíthatsz némi bevételnövekedésre. Az emberek imádnak nézelődni, az online kirakat nagyon vonzó, hiszen mindig új inger érkezik, új termék jelenik meg, ami megmozgatja a fantáziát. És ha mások is megnézték, akkor az biztosan jó lehet...

Az akciócsapda is működik. Ha vannak akcióid (legyenek!), bevetheted őket is. A nyomáskényszer, a lemaradás veszélye ott lebeg, ami még a leghidegebb vásárlót is feltüzeli. A megfontoltság, racionalitás képes megtörni, ha itt van ez a jó akció, ami már csak egyetlen napig tart és pont ez kell még a szetthez...

A teríték megmutatása a svédasztalhoz hasonlít. Ott van minden: a legolcsóbbtól a legdrágábbig. A vajaskenyér túl olcsó, a szarvasgomba túl drága, de a rántott hús pont jó! Így működik bármely terméknél. A legdrágábba nem feltétlenül ruház be az átlagos vásárló, a legolcsóbbat pedig a félelem és a rossz képzettársítás miatt elutasítja. Az arany középút vásárlásra csábít.

Csomagajánlat. Akár az upsellnél, ha csomagban kéred, olcsóbb. Nagy krumpli és nagy üdítő jöhet? Hogyne! Máris eladtad a menüt. Pedig csak egy szendvicsért jöttek... Telefon mellé tok és védőfólia, a három egyben 15 %-kal olcsóbban. Maradhat? Persze! A kosárértéked így is nőtt. Csupa haszon, pedig csak összeállítottál egy csomagot.

Ingyen szállítás. A másik varázsszó. A szállításra nem szeretnek költeni az emberek. Ha a kosárba helyezéskor azonnal látja a vevőd, hogy mennyit kell még költenie az ingyenes szállításhoz, önmagát motiválja, hogy spóroljon ezen. Amit megspórol a réven, kifizeti a vámon. Így működik ez. Egyszerű pszichológia.

Melyik a jó módszer?


Ezt teszteléssel tudod kideríteni. Ha például elhagyott kosarakat látsz, nem jó a módszered, másikat kell választanod. Több lehetőséget is futtathatsz párhuzamosan, csak figyeld meg, melyik működik jobban. Ha nem jutsz előrébb, kérd szakember segítségét.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból
  Nemzeti Fogyasztói Termékkosár indult
  Virtuális kosár a Praktikerben

További hírek ebben a kategóriában

Milka jégkrémeket von ki a forga...
Húskészítményeket hív vissza a f...
Fagylaltot hív vissza a Metro
Tűnj ki a tömegből és érd el a v...