A webáruházak épp ezért akkor lehetnek sikeresek, ha megtalálják az utat a vevők felé.
Ha a te vállalkozásod is az online térben üzemel, nagy eséllyel szembe találod magad nehézségekkel. Azonban a jól megválasztott marketingstratégia és a folyamatos fejlődés utat jelent a sikerhez. Ha jól pozícionálod magad a piacon, és könnyen elérhető a vállalkozásod, növelheted a bevételed.
A webáruház üzemeltetésének nehézségei
Nem könnyű ebben a kaotikus, gyakorlatilag végtelen környezetben érvényesülni, amelyet az internet jelent. Igaz ugyan, hogy tulajdonképpen a potenciális vásárolókör is végtelen, bármilyen termékről legyen is szó. Azonban nem csak a vevők, hanem a konkurencia száma is óriási. Épp ezért nagy a jelentősége annak, hogy mennyire vagy látható a felhasználók számára.
Az általad forgalmazott termékeket nagy eséllyel még több ezer webshop kínálja, akár kedvezőbb áron is. Azonban ha téged könnyebben elérnek a vevők, nagyobb eséllyel vásárolnak nálad.
Egy tematikus kereső sokat segít
A legnagyobb keresőoldalak találati listáján nem egyszerű előre kerülni. Igaz ugyan, hogy a marketingre áldozni kell, viszont ez a módja korántsem biztos, hogy eredményes lesz. Azonban egy jól kategorizált, extra funkciókat kínáló keresőoldal segítségével kitűnhetsz a konkurenciáid közül.
A Wsfind termék- és árösszehasonlítással, kívánságlista készítésével és megosztásával várja a vásárlókat. Jóval átláthatóbb böngészést biztosít, ezáltal a partner webshopok könnyebben listázásra kerülnek a vevők számára. Márpedig a felhasználók elérése az első lépés ahhoz, hogy bevételed keletkezzen.
Figyeld az adatokat, és analizálj
További teendőként érdemes rendszeresen összegyűjtened a webáruházad statisztikáit. Ebből kitűnik ugyanis, hogy melyek azok a megjelenési felületek, amelyek több vevőt hoznak. Láthatod és analizálhatod a vásárlóid viselkedését.
Az adatokból látszik, hogy hány percet töltenek a weboldaladon a felhasználók, hányan vásárolnak. Meg tudod határozni azokat a szegmenseket a vállalkozásodban, ahol változtatásra van szükség. Ha látod a hiányosságokat, esélyt adsz magadnak a javításra. A fejlődés által több vevőt csábíthatsz magadhoz, ami több vásárlással is jár.
Maradj kapcsolatban a vásárlóiddal
A vevőidnek fontos, hogy mindig elérhető légy számukra. Ez a bizalmi kapcsolat alapozza meg a tartós vásárlói körödet. Ha minden alkalommal megköszönöd a vásárlást egy e-maillel, vagy elnézést kérsz, ha kellemetlenség támad, bizalmat keltesz.
Emellett jó, ha visszajelzést kérsz a vevőidtől a vásárlásuk menetéről, a webshopod működéséről. Ezáltal az ő szemszögükből is képet kapsz az üzletedről. Láthatod, mi az, amit jól csinálsz, és mi az, amin esetleg javítanod kell.