Hírek
22607 hír az adatbázisban
Hogyan vészelhetők át az egyre melegebb éjszakák? (x)
Marketinginfo.hu - 2021-04-27 06:35
Egészségmarketing

Az év hidegebb, barátságtalanabb időszakában természetes, hogy mindenki napfényről és tengerpartról ábrándozik, vagy csak várja a nyár beköszöntét.

Aztán az első forró napok után minden átértékelődik, és a legtöbben próbálnak enyhülést keresni a meleg ellen.

Az alábbiakban nekik szeretnénk kedvezni néhány hasznos tippel, amelyek segítségével elviselhetőbbé tehető a nyári hőség.

A hőség élettani hatásai

Az emberi szervezetet nem csak a gyorsan váltakozó frontok és a velük járó nagy hőmérséklet-ingadozás terheli meg, de a huzamosabb ideig tartó nagy meleg is. A hőség fejfájást, szédülést, kimerültséget okozhat, de a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedőket, valamint az időseket is különösen megterheli. A magas éjszakai hőmérséklet lehetetlenné teszi a pihentető alvást, így ingerlékenyebbé válhatunk, a koncentrációs képesség pedig csökken, amely gyakran a munkavégzés során csúcsosodik ki.

Aludjon jól nyáron is!

A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás kulcsfontosságú az emberi szervezet számára, de szerencsére az egyre gyakrabban előforduló meleg nyári éjszakák is elviselhetőbbé tehetők néhány hasznos praktikával.
 
  • Folyadékbevitel: ahogy napközben, úgy lefekvés előtt is érdemes gondoskodni a szervezet vízháztartásának egyensúlyáról, azonban nem mindegy, hogy ez milyen folyadékkal történik. A hideg, cukros üdítők ugyan rövid távon enyhülést jelenthetnek, de cukortartalmuk felpörgeti a szervezetet, így fogyasztásuk nem ajánlott már az esti órákban. Ugyanez a helyzet az alkohollal, amely ugyan álmosít, de nem biztosítja a pihentető alvást. A legideálisabb egy-két pohár nem túl hideg víz vagy nyugtató hatású langyos tea elfogyasztása.
  • Zuhanyzás: a forró napokon különösen fontos a megfelelő higiénia, így a lefekvés előtti zuhanyzás javíthatja az alvás minőségét. De érdemes figyelni a hőfokra: a hideg víz felpörgeti a vérkeringést és felfrissít, ezért az esti órákban inkább a langyos vízzel történő tusolás az ajánlott.
  • Szobahőmérséklet: nyáron aligha biztosítható az alváshoz leginkább ideális 20 fok alatti hőmérséklet, de mindenképpen törekedni kell ennek minél alacsonyabban tartására. A lakás ablakainak megfelelő nappali árnyékolása és az éjszakai szellőztetés jó megoldás, de hőhullám idején ez sem jelenthet enyhülést, ilyenkor szinte csak a légkondicionáló segít.


A tökéletes megoldás

A hagyományos klímaberendezéseknél lényegesen korszerűbb és energiatakarékosabb megoldást jelentenek a modern hőszivattyús rendszerek, amelyek kiépítése különösen családi házak esetén ideális. Ezzel nem csak a fűtés és a melegvíz előálltásának költségeit csökkentik jelentősen, de a talajszondás kialakításnak köszönhetően a beltéri levegő még a legnagyobb forróságban is kellemes hőmérsékleten tartható.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kollagénnel az öregedés jelei ellen (x)
  Nehezen alszol el esténként? Íme 4 tipp, ami segít (x)
  Masszázsmedencével a fájdalmak ellen (x)
  Tudjon meg mindent a méhpempőről! (x)
  Megjelent az egészséges női mell kézikönyve
  A túlsúly és a mozgáshiányos életmód a legfőbb egészségi kockázat
  Késni nem mindig rossz (x)
  Alvásklinikán tesztelték az Electrolux porszívóját

További hírek ebben a kategóriában

Nem csak a méhek számára, az emb...
A pszichoterápiás módszerek közö...
Hogyan kezelhető a hajhullás? (x...
Méregtelenítés és fogyás mikroal...