Régen talán sok pénzt kidobtunk az ablakon, de ma már az eredményesség is mérhető, így most, a PPC kampányok és hirdetések korában a megtérülés sem kétséges. Lássuk, mit kell tudnunk a konverziómérésről!
Mi is az a konverzió?
A konverziómérés tehát egyenlő az eredményesség vizsgálatával. Ennek a módszernek köszönhetően ma már szinte hajszálpontosan mérhetjük eredményeinket, így sokkal tudatosabb marketingkampányokat állíthatunk össze. Könnyen rájövünk majd, hogy hol kell a hirdetéseinken módosítani ahhoz, hogy hatékonyabbak legyenek. Természetesen maga a marketingstratégia kialakításának szempontjai is meghatározóak, de annyi bizonyos, hogy a konverziómérések csak közelebb hoznak az ügyfelekhez.
Milyen konverziós célok vannak?
Csak akkor látjuk át pontosan a részleteket, azzal kapcsolatban, hogy mi működik és mi nem, ha jól meghatároztuk a konverziós célokat.
Konverziónak minősül például a weboldalon, ha valaki feliratkozik a hírlevélre, kitölt egy űrlapot vagy csak egyszerűen megvásárol egy terméket. Egyszóval az számít konverziónak, ha a látogató egy számunkra fontos tevékenységet végez el online felületünkön.
Egy jól beállított konverziómérés tökéletesen megmutatja, hogy mely kulcsszavakra érkeztek a látogatók, illetve mely hirdetések voltak sikeresek. Ellenkező esetben a rossz konverziómérés nem fogja feltárni előttünk hibáinkat.
Konverzió mérés a gyakorlatban
A Facebook- és a Google Ads-hirdetések esetében egyaránt beállíthatjuk a konverziómérést. Ez egyrészt segít a hatékony költségkeret meghatározásában, másrészt a jövőbeli költségkeretet is megtervezhetjük segítségével.
A weboldal kapcsán is nagy szerepe van ennek a mérésnek. A konverzió itt lehet egy aloldal meglátogatása, egy ajánlatkérés, egy vásárlás, egy hírlevélre való feliratkozás vagy annak a vizsgálata, hogy eltöltött-e a látogató 45 másodpercet egy adott oldalon.
Ezek mindegyike rendkívül fontos, hogy jól megtervezzük marketing- és üzleti stratégiánkat. Érdemes több konverziót kialakítani, hiszen manapság elég alacsony azoknak a száma, akik azonnal vásárolnak.
Természetesen a weboldal felépítésének is igazodnia kell ehhez a rendszerhez. Az Adnet Media segít a
weboldal készítésben, hogy már az alapok is az eredményességet segítsék elő.
Optimalizálás
A folyamatos mérés, elemzés rendkívül fontos, mert így csak azokra a hirdetésekre költünk majd, amelyek valóban eredményesek. Sokszor nem is a hirdetésekkel van a baj, hanem a landing page-dzsel, amelyre a látogatók érkeznek a hirdetésünkre kattintva. Fontos, hogy ez is úgy készüljön el, hogy segítse a konvertálást.