Hírek
22536 hír az adatbázisban
Transzcendentális Meditációval a magas vérnyomás ellen (x)
Marketinginfo.hu - 2021-01-19 09:14
Egészségmarketing

Hazánkban is sajnos a halálozási listák élén állnak a szív- és érrendszeri megbetegedésben szenvedők.

Honfitársaink mintegy negyede hal meg valamilyen szívbetegségben, ez a szám pedig kétszerese az Európai Uniós átlagnak. A szívbetegségek három legfontosabb kockázati tényezője: a dohányzás, a cukorbetegség és a magas vérnyomás.

Magas vérnyomás, az alattomos kór

A magas vérnyomás egy betegség. Abból adódik, hogy a testben szűkebbek az erek, ezért a szívnek ugyanazt a vérmennyiséget ezen a szűkebb érhálózaton kell átmozgatnia. Ez intenzívebb megterhelést, nagyobb munkát jelent a szívnek. Vagyis ilyenkor a normálisnál magasabb vérnyomás terheli meg a szívet. Hosszabb ideje fennálló magas vérnyomás esetén szívnagyobbodás, billentyűbetegségek alakulhatnak ki. A magas vérnyomás legnagyobb veszélye abban rejlik, hogy úgy károsítja a szívet, hogy közben nem okoz látványos panaszt.

Hogyan előzhetjük meg?

A megelőzésben kiemelt szerepe van az egészséges életmódnak, a helyes táplálkozásnak, a rendszeres testmozgásnak és a relaxációs technikáknak. Meditációval csökkenthető a stressz, és ez rendező hatást fejt ki a vérnyomásra is.

A Transzcendentális Meditáció egy könnyű módszer, amelynek gyakorlásával bizonyítottan sokat tehetünk a vérnyomás javulásáért, ezáltal a szívbetegségek kialakulásának megelőzéséért.

Fontos, hogy gyümölcsökben, zöldségekben, vitaminokban, teljes kiőrlésű gabonafélékben gazdag élelmiszereket fogyasszunk. Emellett kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, amik tele vannak ízfokozókkal, tartósítószerekkel, hozzáadott konyhasóval. Kerüljük a dohányzást és az alkoholfogyasztást is.

A rendszeres testmozgás is elengedhetetlen. Ez lehet bármi, amit szeretünk, akár intenzív séta minden nap, futás vagy éppen jógázás. Heti szinten 2-3 alkalommal javasolt intenzívebb mozgást végezni.

Transzcendentális meditációval a magas vérnyomás ellen

A következő nagyon érdekes kísérletben a kutatók 3 csoportra bontották a résztvevőket: egy Transzcendentális Meditációt gyakorló csoportra, egy másfajta lazítótechnikát gyakorló csoportra, és végül egy olyan csoportra, ahol a résztvevők elméleti oktatást kaptak az egészséges életmód fontosságáról és az életmódváltásról. A kísérletben résztvevők vérnyomását a kutatók három hónap múlva megvizsgálták, és a következő megállapításra jutottak: azoknál, akik csak elméleti oktatást kaptak, nem volt érdemi változás a vérnyomás értékben. Azon résztvevők esetében, akik a TM-től eltérő egyéb lazítótechnikát gyakoroltak, minimális csökkenést tapasztaltak (kb. 4%), ugyanakkor azon résztvevők esetében, akik a Transzcendentális Meditációt gyakorolták, mintegy 12%-kal csökkent a vérnyomás. (Forrás: Hypertension, 2013. március 1., 6. oldal).

Nem véletlen, hogy a Transzcendentális Meditáció az egyetlen olyan meditációs technika, amely rendelkezik az American Heart Association, a világ legnagyobb nonprofit szívkutató intézetének ajánlásával.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tudd meg, hogy mennyi az ideális vérnyomásod! (x)
  A rostszegény étrend magas vérnyomást okozhat
  Házi kedvenc = egészségesebb élet
  Orvostechnikai eszköz ért Innovációs Nagydíjat

További hírek ebben a kategóriában

Fontos a sport szerepe a női vez...
Kollagénnel az öregedés jelei el...
Nehezen alszol el esténként? Íme...
Őszi finomságok nyomában (x)