Hírek
22515 hír az adatbázisban
Praktikus tudnivalók a robogó hátsó kihajtásával kapcsolatban (x)
Marketinginfo.hu - 2020-12-14 06:27
PR

Sokszor talán nem is gondolunk rá, hogy a hátsó kihajtás szerkezetének és alkatrészeinek mennyire komoly jelentősége van a robogó zavartalan működése kapcsán.


Úgyhogy ezért is nézzük meg a bejegyzés keretei között részletesen is, hogy egész pontosan hogyan épül fel a hátsó kihajtás, illetve mire érdemes rendszeresen odafigyelni vele kapcsolatban.

Nézzük meg, hogyan is néz ki a robogó hátsó kihajtása

A motor hátsó kihajtása sokszor elfeledett egységnek számít, ami olajjal van töltve. Szám szerint három fogaskerékkel van ellátva, és az elnevezésének megfelelően a motorblokk hátsó szegletében kap helyet.

Maga az olaj egyébként azt a célt hivatott szolgálni, hogy ezeknek a fogaskerekeknek a működése minél inkább megvalósuljon. A fogaskerekeket egyenként nézve a hátsó kuplung tengelye fut be a fogazott kiképzésű kihajtásfedélbe.

A másik tengelyen található a hátsó kerék, rajta egy nagyobb fogaskerékkel. A hátsó kerék illesztésénél egyébként a felület bordázott kiképzést kap a kerék furatával együtt annak érdekében, hogy ne tudjon a tengelyen elfordulni.

Fontos alkatrésznek számít a közlőkerék, ami a nagy és a hozzá kapcsolódó kisebb fogaskerékből tevődik össze, és a két tengelyen lévő fogazott kiképzésű végek között található.

A hátsó kihajtás esetében a megfelelő olajozottság kiemelten fontos

Ahhoz, hogy ezek a finom alkatrészek zökkenőmentesen tudjanak dolgozni, ahhoz kell az olajban futás. Robogótulajdonosként egyébként erősen javasolt úgy számolni, hogy ennek az olajnak a cseréje legyen elvégezve két- vagy háromezer megtett kilométerenként.

Egész pontosan 80W90 vizkozítású olaj alkalmazása javasolt leginkább a betöltősapkán keresztül, aminek a helye a legtöbb motoron a blokk felső vagy a külső részén keresendő.

Amikor nívópálca segítségével megnézzük az olaj szintjének az állását, akkor egyúttal az állagára is erősen javasolt vetni egy pillantást. A koszos és reszelékes olajat ugyanis erősen javasolt minél hamarabb cserélni.

Egyéb hasznos tudnivalók a robogó hátsó kihajtásáról

Hogyha épp a leengedő csavart tekerjük vissza, akkor ne húzzuk meg túlságosan, nehogy kiszakítsuk a menetet a helyéről. Még egy praktikus tipp, hogy a feltöltéshez használjunk egész bátran olyan fecskendőt, amit a legtöbb gyógyszertárban néhány száz forintért cserébe könnyedén be tudunk szerezni.

Maga a pótlandó olajmennyiség általában nem több 100 milliliternél. Persze az is nagy segítséget jelenthet a kívánt mennyiség eltalálása kapcsán, ha a nívópálcát vesszük alapul.

Mindezek mellett fontos kérdés lehet még, hogy mi a teendő egy-egy alkotórész sérülésekor. Ezzel kapcsolatban az általános javaslat cserélni magát a kihajtást. Ha ugyanis az egyes részek nincsenek kellően kopott állapotban egymáshoz viszonyítva, akkor a motor kellemetlenül hangos lesz.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Itt az elektromos közösségi robogó
  70 éves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe

További hírek ebben a kategóriában

Az ideális autórádió vagy hifi k...
Szakértői tippek a vályogozáshoz...
Hogyan számítsa ki a szükséges s...
Megmutatjuk az RGB LED panelek h...