Tehát hirdetni kell, de nem mindegy, mennyit költesz rá. Megmutatjuk, mennyit érdemes erre a célra áldoznod, hogy a költségek és eredmények összhangban legyenek.
A Google Ads költségvetés megtervezése
A költségek megtervezéséhez három becslés szükséges:
1. Mennyibe fog kerülni egy kattintás?
Az átlagos kattintási ár statisztikákat meg lehet találni az interneten, de ez a szám sajnos nem sokat segít. A kattintási árak ugyanis függnek a termékkörtől, a célpiac nagyságától, a konkurensek számától és még sok egyéb tényezőtől. Az sem mindegy, hogy ugyanaz a hirdetés a keresőben vagy a Google display hálózatán jelenik-e meg.
A Klikkmarketing több mint 10 éves statisztikával rendelkezik a kattintási adatokról,
kérj bátran egy konzultációt ezzel kapcsolatban.
Ha megvan ez a becslés, akkor is felmerül az a kérdés, hogy mennyire éri meg ez az ár, mennyire fog megtérülni. Nagyon nagy a szórás az egyes ügyfelek számaiban. Van olyan cég, ahol a 2.000 forintos kattintási ár is nyereséges, és néha az 50 forintos CPC (cost per click) is drága.
2. Milyen lesz a konverziós ráta?
A második becslés arra kell, hogy vonatkozzon, hogy körülbelül hány kattintásból lesz vásárlás, feliratkozás vagy más elvárt eredmény. A statisztikák itt is megtévesztőek lehetnek, nem mindegy ugyanis, hogy honnan jön a kattintás és a kattintás már vásárlást vagy csak ajánlatkérést, illetve letöltést eredményez. Tapasztalt online marketing szakemberek viszonylag jó becslést tudnak adni.
A statisztikák alapján megállapítható, hogy a keresőkből érkező kattintások értékesebbek a display kattintásoknál.
3. Milyen vásárlási összértéket kell elérni?
A költségvetés megtervezéséhez szükséges annak meghatározása, hogy hány konverziót, hány vásárlást kell elérni, a konverziós ráta ismeretében így már meghatározható az elérendő látogatottság.
Az átlagos kosárérték alapján tervezhető meg a vásárlási összérték, tehát az elérendő vásárlási összértékből vissza lehet számolni, hány vásárlás elérése a cél.
Statisztikák ide vagy oda, a becslések pontosításához legtöbbször szükség van mini próbakampányok indítására, A/B tesztekre vagy a célközönség pontosabb feltérképezésére.
Mennyit kell tehát költeni a hirdetésekre?
Tehát kiszámoltuk, hogy az adott vásárlási összértékhez mekkora hirdetési költség tartozik. Ehhez azonban hozzá kell adni a hirdetések megtervezését és a hirdetési kampányok menedzselésének költségeit. Ha profi csapattal dolgozol, akkor viszont a konverzió javításával ezek a költségek bőven megtérülnek, tehát lehet, hogy nem többet, hanem kevesebbet kell majd összességében a hirdetésekre költened.
(x)