Hírek
23526 hír az adatbázisban
Mennyit költs a Google Ads hirdetésekre?
Marketinginfo.hu - 2020-09-24 18:46
Reklám

Hirdetés nélkül ma már nagyon nehéz jó pozíciókat elérni a keresőkben. A Google nyilván azt szeretné, ha minél többet költenél, ennek megfelelően alakítja át időről időre a kereső algoritmusait.

Tehát hirdetni kell, de nem mindegy, mennyit költesz rá. Megmutatjuk, mennyit érdemes erre a célra áldoznod, hogy a költségek és eredmények összhangban legyenek.

A Google Ads költségvetés megtervezése

A költségek megtervezéséhez három becslés szükséges:

1. Mennyibe fog kerülni egy kattintás?

Az átlagos kattintási ár statisztikákat meg lehet találni az interneten, de ez a szám sajnos nem sokat segít. A kattintási árak ugyanis függnek a termékkörtől, a célpiac nagyságától, a konkurensek számától és még sok egyéb tényezőtől. Az sem mindegy, hogy ugyanaz a hirdetés a keresőben vagy a Google display hálózatán jelenik-e meg.

A Klikkmarketing több mint 10 éves statisztikával rendelkezik a kattintási adatokról, kérj bátran egy konzultációt ezzel kapcsolatban.

Ha megvan ez a becslés, akkor is felmerül az a kérdés, hogy mennyire éri meg ez az ár, mennyire fog megtérülni. Nagyon nagy a szórás az egyes ügyfelek számaiban. Van olyan cég, ahol a 2.000 forintos kattintási ár is nyereséges, és néha az 50 forintos CPC (cost per click) is drága.

2. Milyen lesz a konverziós ráta?

A második becslés arra kell, hogy vonatkozzon, hogy körülbelül hány kattintásból lesz vásárlás, feliratkozás vagy más elvárt eredmény. A statisztikák itt is megtévesztőek lehetnek, nem mindegy ugyanis, hogy honnan jön a kattintás és a kattintás már vásárlást vagy csak ajánlatkérést, illetve letöltést eredményez. Tapasztalt online marketing szakemberek viszonylag jó becslést tudnak adni.

A statisztikák alapján megállapítható, hogy a keresőkből érkező kattintások értékesebbek a display kattintásoknál.

3. Milyen vásárlási összértéket kell elérni?

A költségvetés megtervezéséhez szükséges annak meghatározása, hogy hány konverziót, hány vásárlást kell elérni, a konverziós ráta ismeretében így már meghatározható az elérendő látogatottság.

Az átlagos kosárérték alapján tervezhető meg a vásárlási összérték, tehát az elérendő vásárlási összértékből vissza lehet számolni, hány vásárlás elérése a cél.

Statisztikák ide vagy oda, a becslések pontosításához legtöbbször szükség van mini próbakampányok indítására, A/B tesztekre vagy a célközönség pontosabb feltérképezésére.

Mennyit kell tehát költeni a hirdetésekre?

Tehát kiszámoltuk, hogy az adott vásárlási összértékhez mekkora hirdetési költség tartozik. Ehhez azonban hozzá kell adni a hirdetések megtervezését és a hirdetési kampányok menedzselésének költségeit. Ha profi csapattal dolgozol, akkor viszont a konverzió javításával ezek a költségek bőven megtérülnek, tehát lehet, hogy nem többet, hanem kevesebbet kell majd összességében a hirdetésekre költened.


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Értékesítés és márkaépítés az apróhirdetési oldalakon
  Mi a helyzet az apróhirdetési piacon?
  Kreativitás a hirdetésekben
  Hatékonyabbá tehetők a járműhirdetések
  Ilyen egy tökös köztéri hirdetés
  Ilyen is lehet egy ingatlanos hirdetés
  Kreatív printhirdetés a Porsche-tól
  Átutalással fizet a Google

További hírek ebben a kategóriában

A Miller Mix globális kampánya a...
A nyár a Borsodi Friss új ízével
Közönségdíjas lett a Lidl karács...
A reklámadó hatásai az iparág dö...