Hírek
22475 hír az adatbázisban
Hogyan építsd be az influencereket a marketingstratégiádba?
Marketinginfo.hu - 2020-09-24 09:42
PR

Az influencer szót megpróbálták már többféleképpen magyarosítani, a lényeghez talán a véleményvezér fordítás áll a legközelebb, de még ez sem adja vissza igazán az angol kifejezés tömör megfogalmazását.

Az "influence" ugyanis azt jelenti, hogy hatást gyakorolni valakire, befolyásolni valakit. Az influencerek tehát olyan személyek, akik más emberekre hatással vannak, szép számú követőjük van, akik adnak a véleményükre.

Hogyan működik az influencer marketing?

Az influencerek lényegében a közösségi média platformokon keresztül fejtik ki befolyásukat különböző típusú és célú tartalmak (blogbejegyzések, közösség média posztok, videók, sztorik) közzétételével. A megosztások nem csak formailag, hanem tartalmilag is igen változatosak lehetnek. Az életképektől kezdve a reklámokon át a tanácsadásig mindenfélével találkozhatunk.

Az influencerek a közzétett tartalmakkal először néhány, majd egyre több követőt szereznek, majd a követőkből közösséget kovácsolnak. Amikor a közösség már elég sok tagot számlál, egyre többször megjelennek a posztok között a reklám célú tartalmak is. Ezek egy része burkolt hirdetés, de előfordulnak teljesen nyílt márkanépszerűsítő bejegyzések is.

Az ajánlások mindig is fontos szerepet töltöttek be az értékesítésben, és az influencer marketing azt használja ki, hogy nem mindegy, ki és hogyan ajánl egy terméket. A követők bíznak a véleményvezér értékítéletében, sok tekintetben hasonlítani is szeretnének rá, így észrevétlenül elfogadnak olyan ajánlásokat is, amelyeknek semmi köze az influencer eredeti profiljához. Mivel ez nagyon jó hatásfokkal működik, sok cég szívesen fizet az influencereknek az ajánlásokért.

Hogyan használd az influencer marketinget?

Befolyással bíró emberek mindig is léteztek, régebben is előszeretettel használták a híres sportolókat, színészeket, zenészeket, tévés személyiségeket termékek reklámozására, azonban a reklámozásra használt médiák köre jelentősen kibővült, és a hangsúly is a közösségi média platformokra tevődött át, amelyeken keresztül a kisebb vállalkozások is meg tudják mutatni értékeiket, ki tudják alakítani a célközönségüket és fel tudják építeni saját énmárkájukat.

Az influencerek típusai is kibővültek, megjelentek a bloggerek, vloggerek, online tanácsadók és hasonlók. Témától függetlenül is sikeresek lehetnek, ha meg tudják szólítani a célközönségüket, egy nyelvet beszélnek vele, érdekesek, humorosak, kiemelkednek valamivel a tömegből, vagy egy téma specialistái.

Ha be akarod építeni az influencer marketinget a stratégiádba, válassz egy olyan influencert, aki a kampányod arca lehet, és a követői a te célközönségedből kerülnek ki.

A díjazás többféle lehet:
 
  • megtekintés után
  • közvetített feliratkozók után
  • szponzorálás
  • affiliate megállapodás


A WPKurzus megtanít, hogyan gondolkodj online vállalkozóként, digitális nomádként.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az influencer marketing legnagyobb kihívásai
  Jön az influencer marketing csúcstalálkozója

További hírek ebben a kategóriában

Mire kell figyelni beépíthető sü...
Párásító-körkép - Ilyen nagy a v...
Napelemes világítások (x)
LED növényvilágító lámpák soroza...