Továbbá arra is ki fogunk térni, hogy pontosan mely autókon célszerű alkalmazni ezeket a gumikat, illetve milyen feltételek szükségesek ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Mit jelent az, hogy egy gumiabroncs defekttűrő?
Defekttűrő gumiabroncsokat használva a gumik akkor sem fognak teljesen leengedni, amikor defektet kapunk. Vagyis az abroncsoknak még akkor is megmarad a tartásuk, ha a nyomás bármilyen oknál fogva kiszökött belőlük.
Persze a defekttűrő gumikat is le kell cserélnünk minél gyorsabban, de a legközelebbi gumishoz gond nélkül eljutunk velük. Ennek köszönhetően nem kell esőben vagy a tűző napon, kiöltözve, egy forgalmas sztráda mentén a pótkereket keresgélnünk, és a gumicserével foglalatoskodnunk.
A defekttűrő gumikat RUN FLAT (RF) vagy RFT (Run Flat Tire) felirattal jelölik. Michelin gumiknál a ZP, Continental gumik esetében pedig az SSR jelölés utal a defekttűrő képességre.
Milyen autókon javasolt a defekttűrő gumiabroncs alkalmazása?
Azon autóknál, amelyek eleve defekttűrő abroncsokkal kerülnek forgalomba, célszerű mindig ilyen típusú gumikat alkalmaznunk. Sokaknál merül fel persze a kérdés, hogy a nem defekttűrő gumikkal forgalomba hozott gépjárműveknél alkalmazható-e ez a típus.
Mivel a megerősített oldalfal erősebben közvetíti a rázkódásokat a lengéscsillapító irányába, ezért bizonyos autóknál nem tanácsos defekttűrő gumik megvásárlásába invesztálni. Célszerű keréknyomás-visszajelzőt beszereznünk, amivel folyamatos jelleggel monitorozható az abroncsok állapota.
A defekttűrő változatoknál ugyanis alig észrevehető, ugyanakkor roppant káros lehet a nyomáscsökkenés. A lapos kerekek ugyanis nehezen irányíthatóvá teszik az autót.
Ár-érték arányban milyen mértékben jelentenek racionális beruházást a defekttűrő gumiabroncsok?
A defekttűrő gumi nem épp a legolcsóbb választást kínálja. Ugyanakkor akadnak olyan élethelyzetek, amikor kifejezetten a defekttűrő változatok alkalmazása lehet a racionális döntés. Tanuló vezetőknél például még gyakrabban fordulnak elő olyan hibák, amelyek az abroncsok sérüléséhez vezetnek.
Idősebbeknél, illetve a mozgásukban korlátozottaknál is rengeteg problémát vethet fel egy váratlan gumiprobléma, és a kerékcsere kivitelezése bőven okozhat nehézségeket.
Ha pedig gyakran autózunk a környező országok autópályáin, akkor pontosan tudjuk, hogy sokszor hosszú kilométereken át nem találkozunk pihenőhellyel. Biztonságot adhat tehát, ha a gumi sérüléssel együtt is bírni fogja még bizonyos ideig.