Hírek
22398 hír az adatbázisban
Hogyan legyél túrázó? És egyáltalán miért? (x)
Marketinginfo.hu - 2020-06-19 09:07
PR

Előre bocsátom, hogy nem tudom garantálni, hogy a cikk végére égető vágyat fogsz érezni a túrázáshoz, de legalább elmesélhetem neked, én hogyan is kezdtem, és adok tippet a kezdéshez.

Erdők? Ugyan! Ha egyet láttál, láttad az összeset!

Ez volt a mottóm korábban, és tényleg elképzelni sem tudtam, mi abban a jó, hogy hétvégéről hétvégére az ember úttalan utakon caplat az erdőben. Aztán megismertem a férjemet, aki igazi természetimádó, és el sem tudta képzelni, hogy mi a jó a kanapén pihengetésben vagy úgy egyáltalán a gondolatokba révedésben. És igen, pont mi találkoztunk, sőt, még az esküvőt is remek ötletnek tartottuk. Az eredmény: ő a gondolataiba réved az erdőben, én pedig az erdőben révedek a gondolataimba.

A közös időtöltésen kívül egyébként számos kutatás bizonyítja, hogy a természet kitűnő hatással van az emberi szervezetre, mivel csökkenti a stresszt, erősíti a szív- és érrendszert, valamint az erdő és a mozgás kombinációja fejleszti az immunrendszert, a memóriát és a koncentrációs képességet. Csupán a tempó dönti el, hogy túrának vagy erdőfürdő elnevezésű relaxációs programnak hívod ezt a mozgásformát.

Mint minden mozgás, ez is úgy élvezhető igazán, ha van hozzá megfelelő álló
képességed, amely viszont némi előképzettséget kíván. Magyarul: futni kell(ene).

Az a véleményem, hogy egyrészt a futás fantasztikus, bárhol végezheted, csak egy neked megfelelő futócipő kell hozzá, lehet beltéren vagy kültéren, szóval ideális sok mindenkinek. Másrészt épp elég stressz van mindannyiunk életében, és semmi szükség arra, hogy még a szabadidődben is pulzusszámokon és tempón idegeskedj. Az az első, és legfontosabb szabály, hogy érezd jól magad.

Lehet lassan sétálva, rövidebb távot megtéve is túrázni (aztán úgyis fejlődni fogsz, ha rendszeresen járod a természetet), és lehet közepesen komolyan vagy komolyan készülni egy-egy nagyobb túrára. Az élmény kötelező eleme pedig a bemelegítés és a végén a nyújtás.

Ha felkészülnél, itt van néhány tanács!

Teljesen felkészületlenül kizárólag biztonságos útvonalat válassz, azaz - kis túlzással - ahol egy bottal közlekedő ember vagy egy ugri-bugri gyerkőc biztonsággal tud közlekedni, kezdésnek az a neked való terep. Miért? Mert állóképesség hiányában könnyebben elfáradsz, amitől figyelmetlenné válsz, és rossz helyre léphetsz, az eredmény pedig biztos sérülés lesz.

A WanderWell oldalán számos túrát találhatsz, különböző nehézségi fokokkal, amelyeket az oldalon egyértelműen jelölnek. Ha velük kezded a túrázást, biztos kedvet kapsz ehhez a sporthoz.

Ha kicsit szeretnél javulni, kezdésnek a városbeli futópályák arra kijelölt részén sétálj vagy lassan kocogj, ahogy jól esik. Hidd el, pár hét után el fog fogni a vágy, hogy gyorsabb légy, vagy csak arra fogsz vágyni, hogy kicsit jobban bírd a mozgást.

Számtalan edzésterv elérhető az interneten, de használhatsz ehhez mobil applikációkat is! Az alap edzettségi szint egyébként könnyen elérhető az alábbi módszerrel: heti 3-4 alkalommal fuss 30 percet a következők szerint. Első héten fuss 2 percet és sétálj 4-et, a második héten fuss 3 percet, majd sétálj 3 percet, a következő héten 4 perc futás után 2 perc séta jön, majd 5 perc futásra 1 perc séta jut, és a hatodik héten le fogsz futni 30 percet egyben.

Az erdő nyugalmat és biztonságot áraszt, és ez most igazabb, mint bármikor. Az pedig tény, hogy minden erdő más és más, nekem elhiheted! Fedezd fel őket!




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További hírek ebben a kategóriában

Válasszon szandált a nyárra! (x)
Gyerekjátékok a bezártságban (x)
Játékos tanulás – a legjob...
Ipari falétra professzionális fe...