Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten
MTI + Marketinginfo.hu - 2020-04-15 09:15
Kereskedelem
Többet és többször rendelnek a vásárlók az interneten a koronavírus-járvány kitörése óta, és szűk negyedük inkább nem megy semmilyen boltba, hanem kizárólag online rendeli meg a szükséges termékeket.
A válaszadók több mint egytizede korábban nem tervezte, de most a járvány miatt online rendel háztartási tisztító termékeket, egészséghez kapcsolódó cikkeket, élelmiszer-vásárláson egyáltalán nem gondolkodott az ötödük, akik most használnák ezt a beszerzési csatornát. A készételek vásárlása esetén ez az arány 13 százalék. A Reacty Digital felmérését 914, 18-79 év közti internetező bevonásával, március 24. és április 7. között végezték a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében, az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a lakosság véleményét.
Az is kiderült, hogy a válaszadók háromnegyede biztonságosnak tartja az online vásárlást, elsősorban a belföldi eladókban bíznak. Akik vásároltak már valaha külföldről, azok fele most inkább lemond erről a lehetőségről - közölték. A válaszadók fele csak olyan webáruházból rendelne, ahol készpénzmentesen lehet fizetni és az online rendelők ötöde mindenképpen házhoz szállítást kérne.
A kutatásban arról is gyűjtöttek adatot, hogy a résztvevők kétharmada tart attól, hogy elkapja a koronavírust. Ennél jobban (75 százalék) csak valamely családtagjuk elvesztésétől félnek az emberek. A járvány miatti munkanélküliségtől a részmunkaidőben dolgozók kétharmada és a teljes munkaidőben dolgozók közel fele (44 százalék) tart. A betegségtől leginkább a veszélyeztetett korosztály tagjai tartanak, a 60 évesnél idősebbek háromnegyede aggódik az egészsége miatt - írták.
Kapcsolódó cikkek:
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele nőtt tavaly óta
Aggályok az internetbiztonság kapcsán
Több mint 250 milliárd font veszteséget okozott a brit gazdaságnak a koronavírus-járvány
Az informatikai szakemberek élete a koronavírus-járvány következtében
Fogyasztói változások – a víruson innen és túl
Minden változik a home office miatt?
Testhőmérséklet mérő kamera a Vodafone-tól
Csaknem 100 ezer maszkot készítettek a szakképzésben tanulók
A járvány következtében kényszerszabadságolásra és elbocsátásra kényszerülnek a hazai cégek
Támogatás a bankok- és a kereskedelmi nagyvállalatoktól
Az EU lebontja az online vásárlás határait
Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor?
Megjelent az első magyar e-kereskedelmi szemle
Gyengült a plázák népszerűsége
Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?
Kutatás az online vásárlás hátteréről
Az online vásárlás a gumiabroncs piacot is elérte
Invitel: így lehet biztonságos az online vásárlás
|