Hírek
22292 hír az adatbázisban
Hogyan fejlődött az autók fűtési rendszere?
Marketinginfo.hu - 2020-03-24 07:03
PR

Ismerd meg a gépjárművekben alkalmazott fűtési rendszerek fejlődését, és tedd még kényelmesebbé az autód!


Lovaskocsitól a zárt utasterű autómodellekig

A 19. század végén már nyilvánvaló volt, hogy a lovaskocsik helyett az autók lesznek többségben az utakon. Azonban a kényelmi elvárások nem voltak túl magasak, hiszen az egyszerűbb és gyorsabb utazás már elegendő előnyt jelentett a lovaskocsikkal szemben. Az első automobiloknál még fel sem merült, hogy téli közlekedésre is alkalmassá kellene tenni őket.

Ahogyan nőtt az autók népszerűsége, úgy növekedtek a vásárlók igényei is. Legfőképpen a zárt terű modelleket hiányolták az új autók iránt érdeklődők. 1907-ig ugyanis kizárólag kabrió kialakítású automobilok voltak a piacon. Hosszabb utazások során az utasoknak vastagon kellett öltözni, hogy ne fázzanak a hideg autóban.

Voltak, akik gázégőkkel és házilag készített, hordozható fűtőeszközökkel próbáltak fűteni az autóban, általában kevés sikerrel. Végül a 20. század elején a zárt utasterű autómodellek már jelentősen kényelmesebb utazást tettek lehetővé. Szerencsére a fűtés miatt már nem kell aggódni az autóban, ezért figyelmet lehet fordítani például a felső végtagok pihentetésére. Ha kényelmesen szeretnél vezetni, tekintsd meg az Autófelszerelések.hu könyöklőit és kartámaszait!

Korai fűtési megoldások

Mivel a hordozható fűtőeszközök felettébb tűzveszélyesek voltak, ezért az autógyártóknak megoldást kellett találniuk a biztonságos fűtésre. 1917-ben felmerült az ötlet, hogy a kipufogógáz csövekbe vezetése segíthet az utastér fűtésében. Habár technikailag előrelépést jelentett a kipufogógáz irányítása, de valódi meleget nem biztosított a gépjárművekben.

Természetesen a Ford is dolgozott egy saját fűtési eljáráson. Végül 1933-ban mutatták be a gázüzemű fűtési lehetőséget. Az amerikai gyártó egyszerűen az autók műszerfalába épített egy kisebb méretű, gázüzemű fűtési berendezést. Ez szintén egy újabb lépés volt a kényelmes és valódi meleget adó fűtés felé, azonban a nagy áttörést még nem hozta el.

Szabályozható, modern fűtési rendszerek

Habár a gázmelegítők egy ideig népszerűek voltak, a mérnökök már a következő fűtési technológián dolgoztak. Az új megoldás a forró hűtővizet egy radiátorba vezette, majd a létrejött hőt ventilátor segítségével fújta az utastérbe. Az új fűtési rendszert folyamatosan fejlesztették és finomhangolták, így később számos lehetőséggel bővítették. Később a sofőrök már ugyanúgy tudták szabályozni a fűtés irányát és mértékét is, akárcsak napjainkban.

Legyen szó bármelyik újabb gyártású autóról, a kényelmes utazási feltételek már garantáltak. Télen már percek alatt tökéletes hőmérséklet teremthető az utastérben, így több idő marad a kényelmi szempontok fejlesztésére. Célszerű tehát a komfortérzetet kartámaszokkal, gumiszőnyegekkel vagy légterelőkkel tovább fokozni.


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Továbbra is egyre öregebb autókkal járunk
  Idén tovább nőhet a használtautó-piac
  Autóhitel kalkulátor az egyszerű, kényelmes ügyintézés érdekében (x)
  Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók
  A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek
  Nőtt az új és a használt autók piaca tavaly
  A román Dacia autógyár 5,1 százalékkal több gépkocsit értékesített tavaly
  Tavaly is a Volkswagen volt a világ legnagyobb autógyára

További hírek ebben a kategóriában

A DMX címezhető LED szalagok bem...
A Puskás Aréna nyerte az Év stad...
Faépületek, fa alapanyagok körny...
Csomagküldés utánvéttel? Lehetsé...