Hírek
22292 hír az adatbázisban
Futás asztmával? Lehetséges!
Marketinginfo.hu - 2020-02-21 16:07
Egészségmarketing

Az asztma és az asztmatikus tüneteket produkáló allergia napjaink egyik népbetegsége. Bár nem gyógyítható, de megfelelő kezeléssel a betegek teljes életet élhetnek.

Az életmód azért is kulcsfontosságú, mert sok asztmást már gyermekkortól kezdve a széltől is óvnak, a sporttevékenységektől pedig sokszor el is tanácsolják őket. A mozgásszegény életmód a későbbiekben túlsúlyhoz vezethet, ami a betegség tüneteit csak tovább erősíti.

Mi is az asztma?

Az asztma egy olyan tüdőbetegség, amelyet krónikus gyulladás okoz. A betegek légútjai ilyenkor nagyon érzékennyé válnak, és a külső hatásokra asztmás rohammal reagálnak. Ilyen provokáló hatást eredményeznek egyes fertőzések, az allergia, a por, a dohányzás és az intenzív fizikai aktivitás, az utóbbit azonban mégsem szerencsés mellőzni.

Kérdezd meg kezelőorvosod!

A sportnak kétségtelenül pozitív hatásai vannak az asztmások életminőségének megőrzése szempontjából, de mindenképpen érdemes körültekintően elkezdeni. Ha sportolásra adjuk a fejünket, előtte mindenképpen konzultáljunk erről orvosunkkal, hiszen a praktikus tanácsokon kívül segíthet a megfelelő sportág kiválasztásában és a szükséges gyógyszerek adagolásában.

Az asztmások számára talán a minden testrészt megmozgató úszás a legideálisabb, de egy kisebb megerőltetést igénylő statikus sportág (lovaglás, vitorlázás, vívás) is jó választás lehet. A döntés mindig egyéni mérlegelést igényel a betegség súlyossága és a jellemző tünetek függvényében.

Mire figyelj, ha a futást választod?

A futás meglehetősen megterhelő mozgásforma, így csak enyhébb asztmás tünetek esetén jöhet szóba, azonban ilyen esetben is körültekintően kell eljárni, ezért az alábbiakban adunk pár tuti tippet, amelyeket mindenképpen érdemes megfogadni:
 
  • Futás esetén az orvosi konzultáció kiemelt jelentőségű, hiszen betegséged súlyosságához kell igazítani az edzések gyakoriságát és intenzitását.


 
  • Asztmásként nagyon óvatosnak kell lenned a kardió edzésekkel, ezért különösen fontos, hogy szépen, fokozatosan szoktasd hozzá tüdődet az extra megterheléshez.


 
  • Az alapos bemelegítés és nyújtás szintén a fokozatosságot szolgálja, amelyekkel csökkentheted az asztmás rohamok kialakulásának esélyét.


 
  • Ha futni mész, inhalátort mindenképpen vigyél magaddal, hiszen a fulladás veszélye az extra megterhelés alatt fokozottan fennáll.


 
  • Ha szabadban futnál, mindig figyeld az aktuális időjárást, hiszen egyes tényezők negatívan hathatnak betegségedre. Allergiaszezonban és szeles időben mellőzd a kinti edzést. Ha viszont esik vagy magas a páratartalom, akkor eljött a Te időd!


(x)




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Auchan futás az SOS Gyermekfalvak lakóiért
  Sétálni, biciklizni és futni szeretnek leginkább a magyarok
  Közösségi Adidas futás az óceánok tisztaságáért
  32. Telekom Vivicitta Városvédő Futás
  A Telekom a Vivicittá futófesztiválra készül
  Jótékonysági maratonfutást szervez az EPAM
  Szentkirályi lesz a frissítő a Telekom Vivicittán
  Mikulásfutáskor is jóban Rossmann

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Deliklinika.hu Mi a baj a szoláriummal?
2020-03-20 09:35
A rostszegény étrend magas vérny...
Segítünk megspórolni a gyulladás...
A gyorsételek károsíthatják az a...
Minőség-Innováció fődíjat nyert ...