Hírek
22296 hír az adatbázisban
Az italgyártók növelik az újrahasznosított műanyagok arányát
MTI + Marketinginfo.hu - 2020-01-22 12:56
CSR

Az ásványvíz- és üdítőital gyártók 2030-ig 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban.

Valamennyi cég saját kampányt indít az italcsomagolások szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség keddi bejelentése szerint a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat.

A szövetség indokoltnak tartja, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létrejöjjön Magyarországon, amelynek termékeit ismét italpalackok gyártására lehetne felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.

Közleményében a szövetség arra hívja fel a figyelmet, hogy az elmúlt évek innovációs tevékenységének köszönhetően 2010-hez képest az ásványvizes és üdítőitalos műanyag palackok átlagsúlya 20 százalékkal csökkent, a PET palackok így az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.

A szövetség tagjai az államnak fizetett környezetvédelmi termékdíjjal évente mintegy 3 milliárd forinttal járulnak hozzá az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtéséhez és hasznosításához.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A 'szívószál hatás' felkavarhatja a magyar műanyagipart is
  Kivezeti a műanyag bevásárlótáskákat kínálatából az ALDI
  Műanyaghulladék: az egyre erősödő globális környezeti kihívás
  A SodaStream üdvözli a PlasticFreeJuly kezdeményezést
  Több műanyagrészecskét esznek meg az emberek átlagosan
  Kevesebb műanyag a Lidl-nél
  Az Aldi csökkenti a műanyag csomagolóanyagok felhasználását
  A Henkel a műanyag hulladékok megszüntetéséért

További hírek ebben a kategóriában

A Vodafone nőnapi kampánya
Az AVON a nők jogaiért
Campus Fesztivál: hétmilliós ado...
Energiakövetek 2020 pályázat