Hírek
22231 hír az adatbázisban
Kevesebb hús, több zöldség (x)
Marketinginfo.hu - 2020-01-23 15:41
Egészségmarketing

A jelen kor húskészítményei sajnos nagyban különböznek a múlt termékeitől, hiszen az ipari gyártásuk számos minőségi kérdést vet fel.

Sok esetben az állattartás, illetve a hús elkészítési módja is hagyhat kivetnivalót maga után.

Nos, azért nem kell rögtön húsmentesen étkezni, csupán tudatosan kell a forrását megválasztani. Most ehhez mérten néhány lehetőséget mutatok be Önnek.

Lazább kötöttségek

Hallott már a semi-vegetáriánusról? Az ő étrendjének nagy részét a növényi eredetű élelmiszerek adják, de megjelenhet egy kis hal, tojás vagy baromfihús is. Ritka esetben, négylábú állatok húsát is fogyasztják.

A flexitariánus, másnéven félvegetáriánus szánt szándékkal eszik kevesebb húst, hogy kövesse a vegetarianizmust. De ahogy a neve is mutatja, rugalmasan alkalmazkodik, így a fehér húsok is bekerülhetnek az étrendjébe.

A pollotariánus a spanyol nyelvből került a köztudatba, a "pollo", vagyis csirke szó után. Ezen irányzat képviselője kizárólag szárnyas húsokat fogyaszt.

Nagy vitát generált azonban a pescatriánus elnevezés, hiszen a félvegetáriánus és a vegetáriánus csoportba is sorolták már. Növényi étrendjébe csak a tojás vagy a tengeri ételek megengedettek.

Mérsékelt szigor

Az ovo-lakto vegetáriánus sem húst, sem halat nem eszik. Az állati eredetű tejtermék, a tojás azonban belefér az étrendjébe.

A lakto-vegetáriánus sem száműzi a tejterméket az életéből, de a halak és a húsok határozottan lemaradnak az étlapról!

Az ovo-vegetáriánus habár rábólint a tojásra, de a növényi alapanyagok mellett semmi más nem megengedett számára.

Szigorú alapok

Elérkeztünk a vegán fogalmához. Ő abszolút nem fogyaszt és használ állati eredetű feldolgozásból eredő alapanyagot. Nemcsak a húsokat, halakat, a tojást, a tejtermékeket, de még a mézet és a zselatint is hanyagolja. Az életmód részét képezi még az "állati közreműködéssel" készült ruházati, szépségápolási vagy háztartási cikkek kerülése is.

Ahogy haladunk előre, egyre radikálisabb irányzatokkal ismerkedhetünk meg. Ilyen a nyersvegán kifejezés is. Nála a növényi alapanyagokat kizárólag nyersen lehet fogyasztani, a fagyasztás sem engedélyezett. Az áztatás, szárítás vagy az enyhe hőkezelés viszont szóba jöhet.

Végül, a fruitizmussal még tovább szűkíthetjük a kört. Ebben az étrendben csak nyers zöldségek, gyümölcsök és a magvak vannak jelen, még a gabonafélék is kerülendőek. Ennél az irányzatnál találkozhatunk extrém esetekkel, nézetekkel, például amikor egy személy napi 30 banán fogyasztásával fedezi napi energiaigényét.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A vörös és a fehér hús fogyasztása egyaránt ártalmas a koleszterinszintre
  Az uniós iskolagyümölcs-, iskolazöldség- és iskolatejprogram
  Helyes táplálkozással a klímaváltozás hatásai is mérsékelhetők
  Növelheti a mellrák kockázatát a nőknél a sok szalonna és kolbász fogyasztása
  17 milliárd kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dobnak ki évente
  A magyarok nagy többsége kedveli a húsokat
  Kedvelt, mégis ritkán fogyasztott húsféleség a hal

További hírek ebben a kategóriában

A túlsúly és a mozgáshiányos éle...
Korszerű biobankot alakítanak ki...
Az AI segíti a szívelégtelenségb...
Friss zöldség, gyümölcs és tejte...