Hírek
22118 hír az adatbázisban
Műanyagbankár a BrandFestivalon
Marketinginfo.hu - 2019-10-28 11:24
CSR

2019 november 20-21-én megrendezésre kerülő BrandFestival sztárvendége a Plastic Bank megálmodója és létrehozója, David Katz.

A Plastic Bank pénzt keres a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával. David Katz azzal a céllal hívta életre a céget, hogy javítsa a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életminőségét. A több mint 100 előadót felvonultató idei BrandFestivalon a "Műanyagbankár" egy egyedi klíma-perspektívát mutat be.

A kétnapos konferencia egyedülálló módon áll ki a fenntartható növekedés mellett, hiszen a zero waste filozófia kitüntetett figyelmet kap arculatában és tartalmában is egyaránt.

Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre? Lehetséges-e, hogy pénzt keressünk a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba?

A World Economic Forum kutatásai szerint körülbelül 150 millió tonna műanyaghulladék úszik az óceánjainkban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2050-re több műanyag lesz a vizekben, mint hal. A minimalista életfilozófia vagy a hulladékmentes életmód két jó alternatíva a túlfogyasztás és a túlnépesedés korában.

De van egy harmadik megoldás! Ez a Plastic Bank. A Plastic Bankot David Katz alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy egymilliárd embert mozgósítson a hulladék hasznosításának érdekében úgy, hogy közben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élők életét is. A Henkel vállalattal stratégiai szövetségben álló ökológiai szemléletű üzletember máris komoly sikert ért el, hiszen 35 millió tonnát meghaladó műanyagpalackot sikerült eddig összegyűjteni. Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a "Meglepő megoldás az óceánokba kerülő műanyagra" címmel a TED-en, melyet majd 2 millióan néztek meg eddig.

A "Műanyagbankárként" elhíresült David Katz víziója egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus (people-planet-profit). Kidolgozott egy különleges üzleti modellt, melyben pénzügyi értéket rendelt a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására. A Plastic Bankokban, a "Körkörös Gazdaság" jegyében, az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre (társadalmi valutára) válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják. Tulajdonképpen műanyag szemetet adnak el nagy márkáknak, akik újrahasznosítják azokat termékeikben. Az ötlet először Balin valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak.

A Plastic Bankkel együttműködő multinacionális szervezetek is felismerték, hogy a vásárlók ma már szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Idén újra BrandFestival Youth est a fiataloknak!
  Messi-ként az idei BrandFestivalon
  Fát ültetnek a BrandFestival vendégei
  Nemzetközi TOP speakerek a BrandFestivalon
  BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják
  Monica Lewinsky a BrandFestivalon
  Az influencer marketing trendjei a BrandFestival-on
  A BrandFestival csökkenti az ökológiai lábnyomát
  BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják
  Szupersztár edzőzseni a BrandFestivalon

További hírek ebben a kategóriában

Idén újra BrandFestival Youth es...
Fát ültetnek a BrandFestival ven...
Környezetbarát mosószerek
Vodafone a Porsche Motorsport pa...