Mi a baj a webprogramozókkal?
Az égvilágon semmi,
nagyszerű szakemberek. Sőt, gyakran olyan tudással és logikai érzékkel rendelkeznek, hogy az átlagember megirigyelheti őket ezért.
Viszont ők tipikusan
megvalósító szakemberek. Olyanok, mint egy építkezésnél a kivitelező cég, vagyis az építkezési vállalkozó.
Sőt, ha van némi design érzékük, akkor még nagyon szépen meg is tudják tervezni a honlapot. Akár még a felhasználói folyamatokkal együtt is.
Hol van itt akkor a baj?
Egy
honlap sikere marketing szempontból már rögtön az alapoknál eldől. Vagyis ott, hogy milyen szükségletre ad válasz. Hogy kinek szól és számukra ad-e olyan információt, amely máshol nem érhető el.
Ha az építőipari analógiát akarjuk követni, akkor azt mondanám, hogy mielőtt kiadnánk a munkát a tervező és a kivitelező cégeknek, előbb
gondolkodjunk a beruházó fejével.
Egy beruházó cég először megnézi magát a telket. A városrészt ahol elhelyezkedik, a telek fizikai adottságait, a jogszabályi környezetet és természetesen azt, hogy az emberek mennyire akarnak az adott környéken élni.
Weboldal-tulajdonosként érdemes befektetői szemmel gondolkodnod:
kinek mit ad a honlapom és a kínált megoldást ők hogyan tudják majd
megtalálni és igénybe venni?
Kezdd piackutatással!
Mindenképp győződj meg mielőbb arról, hogy a témakör, amire felépítenéd a honlapod,
mennyire keresett. Erre az egyik legalkalmasabb ingyenes eszköz a
Google Ads Kulcsszótervezője.
Ha találtál olyan kulcsszavakat, amikre van érdeklődés és egybe is vágnak azzal, amit kínálsz, akkor jó nyomon jársz. Ez egy jele annak, hogy a honlapot megéri elkészíteni.
Folytasd célállítással
Ha van online kereslet a tevékenységedre, akkor a következő lépés, hogy meghatározd a
honlapod célját. A honlapod célja pedig nem más, mint amit elvársz a jövőbeni látogatóidtól, hogy teljesítsenek a honlapodon.
Ilyen célok lehetnek például:
- Kapcsolatfelvétel egy űrlapon keresztül
- Első vásárlás elérése
- Hírlevélre való feliratkozás
- Facebook csoporthoz csatlakozás
- stb.
Ha kíváncsi vagy további weboldalcél ötletekre, ajánljuk figyelmedbe a
25 Jól Működő Honlapcél című kiadványt.
Tervezd meg a honlapod
Azaz készíts egy
komplett weboldaltervet - más néven brief-et - amely alapján egy webdesignernek vagy egy webprogramozónak teljesen egyértelmű, hogy mit kell csinálnia.
Ennek a tervezési fázisnak több előnye is van:
- Lecsökkenti a mellékutcák számát. Volt olyan, hogy a programozód nem pont úgy csinált meg valamit, ahogy elképzelted? Nos, megfelelő tervvel ezt nagy eséllyel el lehetett volna kerülni.
- Időben rávilágít a logikai buktatókra. Még mielőtt pénzt költöttél volna az oldalra, a terv alapján észrevehetsz olyan hiányosságokat, amiket később drágább lenne kijavítani.
- Egy átlagos kivitelezőből is ki tudja hozni a maximumot. Ismersz olyan mesterembert, akinek nincsenek túl kreatív ötletei, de ha jól elmagyaráznak neki valamit, akkor nagyon szép munkát tud végezni? Ő az, aki általában olcsóbban dolgozik, mint a tanácsot is adni tudó profik, de a munkája eredménye nagyban függ az előkészítéstől. Ez a webes világban is létező jelenség.
- A kivitelezők szeretnek majd veled dolgozni. Hidd el, egy elfoglalt webes szakember könnyebben bevállalja a projektedet, ha látja, hogy egy igényesen elkészített brief-ed van. Hiszen így sokszorta kevesebb időt kell majd eltöltenie előzetes felméréssel - amiért általában nem fizetik meg.
Készen vagy a tervvel? Na, most lehet indulni a webprogramozóhoz! :)
Szeretnél többet megtudni a weboldal tervezés fortélyairól? Kövesd a Call to Action - Tervezz Sikeres Weboldaltblogot.
(x)