Hírek
23526 hír az adatbázisban
Évente 80 milliárd forint gluténmentes élelmiszerekre
Marketinginfo.hu - 2019-08-27 12:56
Kutatás

Többek közt 80%-kal több gluténmentes fagyasztott pizza került a fogyasztói kosárba.

A hazai kiskereskedelem értékbeli összforgalmából 4 százalékot hasítottak ki a gluténmentes élelmiszerek 2018. július és 2019. június között, ami közel 80 milliárd forintot jelent. Erőteljesen jön fel többek közt a gluténmentes tortilla és fagyasztott pizza, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

"Magyarországon az EU-s átlag fölötti a különféle allergiától vagy ételintoleranciától szenvedők aránya: a Nielsen 2017-es globális kutatása értelmében a hazai lakosság 7 százaléka vallja magát gluténérzékenynek" - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácscadója. "Emellett különféle fogyasztói asszociációk, úgymint egészségesség és vásárlói tudatosság is hajtják a gluténmentes termékek forgalmát."

A Nielsen által vizsgált több mint 90 élelmiszerkategória között a kakaópornál a legnagyobb a saját kategória összértékesítésből kihasított gluténmentes szegmens forgalma: közel 40 százalék, ami két és fél milliárd forintnak és 17 tonnának felel meg évente. A kakaót a nedves bébiétel követi: ebben a kategóriában az értékbeli forgalom egynegyede gluténmentes.

Kimondottan lendületesen tör előre a gluténmentes tortilla: a vizsgált időszakban közel megháromszorozta értékbeli forgalmát. Gluténmentes mélyhűtött pizzából is többet vásárol a magyar: a szegmens értékben 80 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, ezzel alulról súrolja a kategória összértékesítésének 3 százalékát. Mennyiségben ez 68 tonna pizzát jelent, ami közel 70 százalékos növekedés.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A legfontosabb információk a gluténról
  A speciális étrendet követőkre is figyel a Lidl
  McDonald’s a lisztérzékenyekért
  Nagy Cerbona siker
  Új termékmegjelölések a SPAR-ban
  Egészség hetet tart az Auchan
  Új ízesítésű gabonapehely a Nestlétől
  Innovációval kezdi az évet a Nestlé

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...