Hírek
22054 hír az adatbázisban
Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok
MTI + Mediainfo.hu - 2019-08-21 10:43
Digitális

Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok, az eddig papíron zajló, döntően személyes megjelenést igénylő ügyintézést átterelve a digitális térbe.

A Netlock hitelesítésszolgáltató közleményében írták, ehhez már a jogi és a technológiai keretek is adottak.

Számos iparágban a piaci verseny és a szabályozói környezet közösen kényszerítik ki a digitalizációt. Ilyen például a pénzügyi szektor is. Ennek egyik látható eleme, amikor a bankfiókban nem papíron, hanem tableten kell aláírni - idézték a közleményben Somkuti Andrást, a Docler Csoport elnökét, az e-aláírás-specialista Netlock ügyvezetőjét.

Hozzátette: vannak országok, ahol az állam ösztönzi a digitalizációt. Észtországban például az emberek jelentős része már rendelkezik digitális identitással. A kényelem mellett az észtek rengeteget spórolnak mindezzel, számításaik szerint minden egyes e-aláírással 1 eurót. Magyarországon egyelőre inkább a nagy cégek járnak az élen, miközben egyre több kis- és középvállalat ébred rá a digitális átállással járó költségcsökkentés lehetőségeire.

A szakemberek szerint az e-aláírási technológiák rugalmasabbá és kényelmesebbé válásával - akár egy laptop, tablet vagy okostelefon segítségével is írhatunk alá elektronikusan - valamint az állam ez irányú kifejezett törekvésével egyre több folyamat kerülhet majd át közigazgatási szinten is a digitális térbe.

A közleményben kifejtik: Magyarországon évente nagyjából 50 ezer tonna papírt használnak el üzleti célra, ez mintegy 10 milliárd oldal. Ennek direkt nyomtatási és papír költsége mellett, nem elhanyagolható a logisztikai költség sem például tárolni, visszakeresni vagy csupán eljuttatni, postázni a dokumentumokat az aláírókhoz és vissza. A digitális ügymenet kisebb cégek esetén is milliós költségcsökkenést jelenthet a papíralapúval szemben, míg állami szinten milliárdos megtakarításról lehet beszélni, nem számítva a gyorsabb, kényelmesebb ügyintézés lehetőségét az ügyfélélmény jelentős javulását. Az e-aláírás használatával közigazgatási okmányok, számlák, teljesítési igazolások, fuvarlevelek, orvosi leletek, munkaügyi dokumentumok, szerződések tömegei kerülhetnek át a digitális világba - írták.

A Docler cégcsoport tulajdonában álló Netlock az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője, szolgáltatója és integrátora Magyarországon.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A foglalkoztatottak 3,5 százaléka \'ügyfélszolgálatos\'
  Megvannak az ország legszebb hangú ügyfélszolgálatosai
  Trendváltás előtt az ügyfélszolgálati rendszerek
  A Xerox ügyfélszolgálata a legjobbak között
  Átalakítja ügyfélszolgálatát a Whirpool
  Keresik a szép hangú ügyfélszolgálatosokat
  Elindult a hazai ügyfélszolgálati piac felmérése
  Magas szintű kiszolgálást nyújtanak a biztosítók

További hírek ebben a kategóriában

Áttört az elektronikus fizetés a...
Automata poggyászfeladó rendszer...
Mennyibe kerül a SeaFleet haszná...
Még biztonságosabb a Balaton Sou...