Cukrozott és márkás kólára bukik a magyar
Marketinginfo.hu - 2019-08-05 09:53
Kutatás
A gyártói márkák dominálnak a piacon, a sajátmárkás kóla részesedése 8 százalék, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
A szénsavas üdítőitalok értékbeli összforgalmának több mint hatvan százalékát teszi ki a kóla Magyarországon. A 300 millió liternyi üdítőt jellemzően (60%) a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be.
Ha kóla, akkor inkább cukros: az értékesített üdítők több mint kétharmada tartalmaz cukrot, egyharmada cukormentes. Ugyanakkor a cukormentes szegmens közel háromszor gyorsabban bővül.
Ami a kiszereléseket illeti, a kóla teljes értékbeli forgalmának közel felét (45%) az 1-1,9 literes kiszerelés teszi ki, a még nagyobb, 2+ literes palackoké az értékbeli forgalom egynegyede. De menet közben is hű társunk a kóla: az egy liternél kisebb palackok/dobozok hozzák az értékbeli forgalom közel egynegyedét.
"A kólafogyasztás jellemzően a nyári fesztiválidőszakban, azaz július-augusztusban ugrik meg, valamint év végén, karácsonykor" - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. "A hagyományos kóla íz mellett az egyéb, mint például citromos vagy lime-os ízesítésű kólák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kategória értékbeli forgalmából."
A gyártói márkák dominanciája a kategóriát illetően megkérdőjelezhetetlen: 90 százalék fölött márkásra voksol a magyar kólafogyasztó.
Kapcsolódó cikkek:
Orosz kólagyártó
#loveislove - a Coca-Cola a Szigeten
A Coca-Cola karácsonyi karavánja a nyári fesztiválokon
Nyári sláger a Coca-Colától
Megérkezett a Coca-Cola Energy
Coca-Cola x Highlights of Hungary
Odett és Marsalkó Dávid új klipje Coca-Cola-val Valentin-napra
Coca-Cola x Highlights of Hungary
Kalóriamentes italok a Coca-Colától
|