Hírek
22097 hír az adatbázisban
Cukrozott és márkás kólára bukik a magyar
Marketinginfo.hu - 2019-08-05 09:53
Kutatás

A gyártói márkák dominálnak a piacon, a sajátmárkás kóla részesedése 8 százalék, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A szénsavas üdítőitalok értékbeli összforgalmának több mint hatvan százalékát teszi ki a kóla Magyarországon. A 300 millió liternyi üdítőt jellemzően (60%) a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be.

Ha kóla, akkor inkább cukros: az értékesített üdítők több mint kétharmada tartalmaz cukrot, egyharmada cukormentes. Ugyanakkor a cukormentes szegmens közel háromszor gyorsabban bővül.

Ami a kiszereléseket illeti, a kóla teljes értékbeli forgalmának közel felét (45%) az 1-1,9 literes kiszerelés teszi ki, a még nagyobb, 2+ literes palackoké az értékbeli forgalom egynegyede. De menet közben is hű társunk a kóla: az egy liternél kisebb palackok/dobozok hozzák az értékbeli forgalom közel egynegyedét.

"A kólafogyasztás jellemzően a nyári fesztiválidőszakban, azaz július-augusztusban ugrik meg, valamint év végén, karácsonykor" - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. "A hagyományos kóla íz mellett az egyéb, mint például citromos vagy lime-os ízesítésű kólák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kategória értékbeli forgalmából."

A gyártói márkák dominanciája a kategóriát illetően megkérdőjelezhetetlen: 90 százalék fölött márkásra voksol a magyar kólafogyasztó.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  #loveislove - a Coca-Cola a Szigeten
  A Coca-Cola karácsonyi karavánja a nyári fesztiválokon
  Nyári sláger a Coca-Colától
  Megérkezett a Coca-Cola Energy
  Coca-Cola x Highlights of Hungary
  Odett és Marsalkó Dávid új klipje Coca-Cola-val Valentin-napra
  Coca-Cola x Highlights of Hungary
  Kalóriamentes italok a Coca-Colától

További hírek ebben a kategóriában

A megváltozott munkaképességűek ...
Ismét a Google a legerősebb márk...
Az alkalmazottak fele elégedetle...
Mennyire kell messzire költözni ...