Hírek
21991 hír az adatbázisban
Mivel pörgeti magát a magyar?
Marketinginfo.hu - 2019-07-31 10:24
Kutatás

Júliusban és augusztusban, a fesztiválszezon alatt tetőzik az energia- és sportitalok fogyasztása.

2018. június és 2019. május között közel 32 milliárd forintért vásároltunk a kategóriából, ami 15 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző évi azonos időszakhoz képest. A magyarok mintegy nyolc százalékkal több serkentő italt fogyasztottak, közel ötvenmillió liternyit - ez 171 millió darab terméket takar. És ha már energiaital, inkább cukros, különleges ízektől mentes és leginkább 250 ml-es kiszerelésű, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Szereti pörgetni magát a magyar: a kiskereskedelmi szcéna értékbeli növekedésének közel kétszeresét hozta 2018. június és 2019. május között: 15 százalékkal bővült a forgalma. Az energiaitalok uralják a terepet: 90 százalék fölött hasítanak ki a kategóriából. A megvásárolt termékek több mint felét a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerzik be a plusz lendületre vágyó fogyasztók.

A kategória növekedése évek óta töretlen, és jellemzően májusban már kezd felpörögni az eladás, ami aztán július-augusztusban jár csúcsra: ekkor realizálódik az értékbeli és a mennyiségi forgalom közel egyötöde.

A Nielsen kiskereskedelmi indexéből az is kiderül, hogy az értékesített energia- és sportitalok esetében inkább a dobozost választjuk (90+%), és 100-ból 90 darab termék 200-250 ml-es kiszerelésű.

"A nyári időszak kimondottan kedvez az energia- és sportitalok forgalmának" - mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. "A magyarok jellemzően &187;hagyománytisztelőek&171; a kategória vásárlása során: erőteljesen dominál a cukros, dobozos, extra ízesítéseket nélkülöző, gyártói márkás energiaital."

Az ötvenmillió liter több mint 60 százaléka extra ízesítés nélküli. Emellett csak az alma ízesítésű serkentő hatású italok rúgnak labdába. Az egyéb különleges ízek, mint például szőlő-tutti frutti, mangó-narancs-tutti frutti; stb. értékbeli piaci részesedése elenyésző.

A gyártói márkák dominanciája megkérdőjelezhetetlen: az értékbeli forgalom több mint 90 százalékát viszik.

Területileg leginkább a budapesti régió fogyasztói nyúlnak az energiaitalos doboz után: a teljes értékbeli forgalom közel harmada itt realizálódik; az északkeleti és északnyugati régió viszi a kategória forgalmának egynegyed-egynegyedét.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Megérkezett a Coca-Cola Energy
  Energiaitalon pörög Budapest
  A fiatal nőknél a kávé, a férfiaknál az energiaital a menő
  Új energiaitallal debütál a Hell
  Díjazták a BUSZESZ energiaitalát
  Minden idők legfurább reklámja a Hype energiaitalé?
  Besenyei Péter a Red Bull dobozokon
  Magyar sportoló került az energiaitalos dobozokra

További hírek ebben a kategóriában

A nyár slágere: rosé és fröccs a...
Szürke a magyarok ízlése
100-ból 15 magyar márkahű
13 milliárd forint fölött az izz...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...