Hírek
21948 hír az adatbázisban
165 éves a Dreher Sörgyárak
Marketinginfo.hu - 2019-07-10 15:17
Márkák

Az 1854-ben alapított gyár egyike Magyarország legrégebbi , folyamatosan működő vállalkozásainak.

Dreher Antal, Magyarország legnagyobb történelmi örökségével bíró sörgyárának alapítója Ausztriában, majd Angliában, Skóciában és Münchenben tanulta el a sörfőzés minden fogását. A legenda szerint az üreges sétapálcája belsejében mintákat gyűjtött, hogy hazatérve a legjobb sört készíthesse el. 1840-ben megalkotta a lagerbiert, amivel elnyerte a "Sörkirály" címet. A Kőbányán 1854-ben alapított üzemet ő vásárolta meg és indította el a fejlődés útján. A Kőbányai Önkormányzat kezdeményezésére - a ma is piacvezető* gyár alapításának évfordulója alkalmából - Dreher Antal megkapja a Kőbánya Díszpolgára posztumusz címet és róla nevezik el a Jászberényi út adott szakaszát. Születésnapján, június 7-én pedig a polcokra került a képével és a kőbányai sörgyár fotójával ellátott, kétféle limitált csomagolású Dreher Gold.

Budapest és az ország utcáinak képét több mint 100 éve határozzák meg a sörgyár és a márka ikonikus hirdetései. A Dreher pályázatában most hivatásos és amatőr grafikusokat, designereket és képzőművészeket kér fel ezeknek a plakátoknak az újraértelmezésére. A cél, hogy megmutassák, szerintük hogyan nézne ki mai stílusban egy art deco, vagy konstruktivista-modernista poszter.

"A Drehernél a hagyományunk része, hogy a minőségi és innovatív sörgyártás mellett a termékeinket a képzőművészet eszközeit felhasználva népszerűsítsük a fogyasztóinknak. A márka plakátjai az elmúlt évtizedekből sokak emlékezetében élnek. Arra szeretnénk felkérni a plakátverseny résztvevőit, hogy friss megközelítésükkel úgy értelmezzék újra a tradíciót, ahogyan azt a sörfőzőmestereink is teszik a sörök elkészítésekor" - mondta Négyesi Fruzsina, a Dreher Sörgyárak magyar márkáinak márkavezetője.

A Dreher család 1862-ben vásárolta meg a Kőbányai Serfőző Társaságot, ezt követően 3 generáción keresztül fejlesztették üzemüket, számos nemzetközi díjat elnyerve innovációikkal. A Dreher márka a század végére nem csak Magyarország vezető sörévé vált, de a környező országok mellett a Balkánt is meghódította. Az 1910-es évek építkezéseiben nem csak a Zsolnay porcelángyár, de az Eiffel iroda is kiemelt szerepet kapott.

Az I. Világháborúban "Front sörrel" és hadikórház fenntartásával támogatta a katonákat a gyár, majd segélyekkel a hátramaradt hozzátartozókat. Az ezt követő időszakban az ország területvesztésével és a gazdaság megtorpanásával a magyar söripar is jelentősen leépült. A Dreher mégis a beruházások mellett döntött, és 1933-ra a piac 75 százalékát megszerezte. Eközben a márka Nyugat-Európában, Amerikában, Ázsiában, Afrikában és Ausztráliában is népszerűvé vált prémium termékeivel.

A II. Világháborúban a gyár óvóhelyekkel, kórház fenntartásával, az ivóvíz és áramellátás biztosításával támogatta a fővárost. A háborút követő újabb beruházásoknak az államosítás vetett véget. A Kőbányai Sörgyár 46 éven keresztül megmaradt az ország vezető sörgyártói között.

Az 1993-as privatizációt az üzem teljes restaurálása és modernizálása követte. A Dreher 2017-ben az japán Asahi Csoporthoz került, új stratégiájával pedig azokhoz a hagyományokhoz tér vissza, amelyeket követve a XX. század elején világszinten is elismert márkává vált.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Dreher lesz a Balaton Sound söre
  Három új termék a Dreher családban
  Megmozgatja a magyar sörpiacot a megújult Dreher
  A D24 különleges élménygyűjtő akciója
  A Telep társalapítójával forgatott a Dreher
  Dreher Minőségi Csapolt Sör Program
  Megérkezett a Dreher különlegessége
  Japán első számú söre Magyarországon

További hírek ebben a kategóriában

m Új benzinkútak a Molnák
2019-07-09 15:44
z Osztalékot fizet a Zwack
2019-07-02 12:25
Megújult a Borháló
Az Intersport áruházaiban vásáro...
Külföldi piacokon terjeszkedne a...
Az Amazon a világ legértékesebb ...