Hírek
21948 hír az adatbázisban
13 milliárd forint fölött az izzadásgátlók éves forgalma
Marketinginfo.hu - 2019-07-10 12:56
Kutatás

Értékben nyolc százalékkal nőtt az izzadásgátló termékek forgalma a hazai kiskereskedelemben 2018. május és 2019 áprilisa között: 13 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok.

Ez 20 és fél millió darab terméket jelent, öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A forgalomban lévő dezodorok 60+ százaléka kimondottan izzadásgátló; a kategóriát leginkább drogériákban vásároljuk. Budapest és környéke élen jár a verejtékezés elleni küzdelemben, a forgalom, mind értékben, mind darabszámban több mint harmada itt realizálódik.

A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát. A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50%), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben. "Futottak még" a gél és krém alapú izzadásgátlók.

A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.

A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.

"Egyre több izzadásgátló termék fogy" - mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. "Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada."

Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Új Rexona-kampány
  Inkább az spray kiszerelésű izzadásgátlókat választjuk idén
  Alumíniummentes férfi dezodor teszt a TVE által
  Férfiak és a szépségápolás
  Hódítanak a golyós dezodorok
  Ajándékcsomagok: a dezodor és a tusfürdő a legkedveltebb termékek
  Először bízta meg a Nivea, a Human Telex-et
  Innováció: kisebb dezodor az Unilevertől
  Fiatalos kozmetikumok

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Mapei Szürke a magyarok ízlése
2019-07-12 09:30
n 100-ból 15 magyar márkahű
2019-07-11 13:02
A magyar cégek optimisták a gazd...
Ezeket az állatbarát szállásokat...
Ezeket a programokat szerették a...
A 2019-es utazási szokások