A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.
Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni, pl.:
reklámajándékokkal, erről lentebb részletesen olvashat.
Online marketing kampányok
Az online hirdetéseket nem lehet kikerülni, aki számítógép vagy okostelefon közelébe kerül, előbb-utóbb még a legjobb reklámszűrők használata mellett is találkozik velük. A vállalkozások imádják, hiszen olyan erős előnyökkel rendelkeznek, melyek ideálissá teszik a marketinghez.
Egy online hirdetés kiválóan célozható. Szinte a végletekig be lehet állítani a targetált személyeket, így kiválóan hasznosul a marketing büdzsé. Az ilyen kampányok főleg a fiataloknak szólnak, ez az egyik legértékesebb célközönség, ráadásul ezt a korosztályt majdnem kizárólag már online felületen lehet elérni.
Az interneten nincs megkötve a hirdető keze, számos kreatív-változat és típus közül választhat. A felhasználható reklámok alakja, megjelenése, színe, mérete szinte végtelen, ráadásul videók, hanganyagok és más figyelemfelhívó elemek is kipróbálhatók.
Szintén fontos előny, hogy online hirdetés mindenféle méretű költségkeretre elérhető, pár száz forinttól a több milliós tételekig.
Az egyik legnagyobb erősség pedig kétségtelenül a könnyen mérhető eredmény és a finomhangolás. A hirdető már az első megjelenéstől számítva látja az elérési és egyéb mutatókat, s menet közben bármikor változtathat a hirdetésen a visszajelzések ismeretében.
Offline marketing kampányok
Bár a fenti előnyök ismeretében felmerülhet a kérdés, hogy akkor kinek érdemes offline marketingre költeni, a válasz valójában egyértelmű. Az offline promotálást pont a korlátai (drágaság, méretek) teszik elismertebbé, ráadásul egyes piacokra csak így lehet célozni.
A speciális szegmensek célzásakor, például a kevésbé városias területeken, idősebbeknél máig vezető elérési felület a hagyományos média. Nagyobb a presztízse, míg az interneten "mindenki azt mond, amit akar", az emberek megbízhatóbbnak tartják az újságban olvasott, a rádióban és a tévében hallott dolgokat. Mivel egy offline reklám jóval drágább, így az ott megjelenő vállalkozás komolyabbnak tűnik.
Az offline marketing kampányok speciális területe a mindennapi használati eszközök piaca, ezeknél máig vezető eszköz a prospektus és a különféle szórólapok. Ráadásul egy offline hirdetés több információt tud átadni, tetszés szerinti ideig nézhető, így részletek átadására is használható.
Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy egyes célcsoportokat csak hagyományos módon lehet elérni, ilyen lehet például a munkahelyen vagy vezetés közben rádiót hallgatók széles köre.
Reklámajándékok szerepe a kampányokban
A reklámajándékok klasszikus szerepe az örömérzet kiváltása a célzott személyben, aki így kellemes érzéseket társít a küldő félhez. A jól elhelyezett céges embléma vagy logó szinte beleég a fogadó emlékezetébe, aki jóval később is kötődni fog az ajándékot küldő vállalkozáshoz - írja a
ahonapajandeka.hu.
Az ilyen szuvenírek jellemzően nem érnek el azonnali hatást, viszont hosszabb távon megbízhatóbb céges partnereket, hűségesebb vásárlókat és visszatérő üzletfeleket eredményeznek.
Napjainkban a reklámajándékokkal kapcsolatban már nem beszélhetünk a hagyományos értelemben vett szezonokról, a karácsonyi és nyaralási időszakok mellett az év bármely szakaszában gondolhatnak ügyfeleikre a cégek. Az ajándékozás ideje kizárólag a marketingtervtől függ, ha egy vállalkozás a Valentin-napra céloz, akkor előtte érdemes kiküldeni a promóciós eszközöket, de ugyanez igaz a nőnapra, húsvétra, iskolakezdésre vagy bármelyik nagyobb sportünnepre is.
A legkedveltebb eszközök körét a mindennap használatos tárgyak uralják, ideértve az irodaszereket, tollakat, mappákat és jegyzettömböket. Ma már a digitális kiegészítők is elvártak, ráadásul egy pendrive, Powerbank vagy jó minőségű mobiltartó bőven a megtérülő árkategóriát jelentik egy cég marketingbüdzséje számára.
A nyaralási szezonhoz köthető reklámajándékok is népszerűek, ezek ráadásul még jobban emblémázhatóak. A fürdőlepedők, sapkák, kalapok, napszemüvegek, ezek tokjai, sátrak és vízhatlan huzatok nagy számban elérhetők az erre specializálódott gyártóknál.
Egyetlen év sem múlik el jelentős sportesemény nélkül, Magyarországon külön előny, hogy számos sportág jelentős szurkolótáborral rendelkezik. Egyedi ajándékok küldhetők ki tehát az olimpiák, labdarugó-világbajnokságok vagy Európa-bajnokságok idején, kézilabdához, vízilabdához és más sportokhoz kapcsolódóan.
Érdekes megoldás az offline és online marketingkampányok összekapcsolása a szuvenírek segítségével. Itt a cél többféle lehet, egyrészt az offline elérhető emberek online felületekre terelése, vagy offline módon át nem adható információk online prezentálása is gyakori megoldás. Erre egy nagyon egyszerű mód a QR-kódok használata, amelyet az adott tárgyról okostelefonnal lehet leolvasni, majd a felhasználó tovább jut egy online kampányra.
Üdítőitalos multiknál (sörgyártóknál) kedvelt módszer az üdítő (sör) kupakjába nyomtatott kód, amit a weboldalon megadva valamilyen promóciós eszköz jár, miközben a látogató bekerül az online marketing folyamatába. A QR-kódok elterjedése óta egyre kevésbé, de azért használt megoldás, ha az offline termékre webcímet nyomtatnak. Ezt kézzel kell begépelni a böngészőbe a meglepetésekért, a túl hosszú címeket pedig le lehet rövidíteni linkrövidítő szolgáltatásokkal.
A széles körben elérhető okostelefonok pedig további kreatív megoldásokat szülnek. A közterületen elhelyezett plakátokba már gyakran jeladókat rejtenek. Ezek wifin vagy Bluetooth-on keresztül érik el az érdeklődőket, akiket aztán továbbítanak az online felületen elérhető online meglepetésekért, vagy az ott igényelhető klasszikus reklámajándékokért.
Mint látható, a reklámajándékok felhasználásának az online és offline marketing kampányokban csak a marketingesek kreativitása szab határt. Kimaradni nem érdemes, mert a piac minden évben nagyot bővül. Aki pedig nem használja ki ezeket az előnyöket, lemaradhat a versenyben.
(x)