Hírek
21948 hír az adatbázisban
Hogyan lehet az egészségtudatosságból vállalati versenyelőnyt faragni?
Marketinginfo.hu - 2019-06-25 09:51
Egészségmarketing

Globalizált világunk és felgyorsult életmódunk következtében számos veszély leselkedik az egészségi állapotunkra.

A szükségesnél kevesebb alvás, az ülőmunka, az állandó stressz és az egészségtelen étkezési szokások egyaránt egyenes utat jelentenek a tartósabb problémákhoz.

Ha valaki tehet ez ellen a negatív tendencia ellen, akkor azok a mai modern munkahelyek. A több ezer főt foglalkoztató cégek ugyanis komoly hatást képesek gyakorolni arra, ahogyan a munkavállalóik élik a mindennapjaikat.

Ráadásul kivétel nélkül minden vállalkozásnak az az érdeke, hogy a munkatársak jó egészségi állapotban legyenek, és kiválóan tudjanak teljesíteni.

Rövid bejegyzésünk ezen gondolatok mentén azt mutatja be, hogy miként lehet az egészségtudatosságból vállalati versenyelőnyt faragni.

Néhány szomorú adat a magyar dolgozók egészségügyi állapotáról

Egészségügyi szempontból nem mondhatjuk, hogy az átlagos magyar dolgozó kitűnő formának örvendhet. A BMI testtömeg index alapján egyenesen Európa leginkább elhízott nemzete vagyunk sajnos, és a folyamatosan öregedő társadalmunkban kimondottan gyakoriak a szívbetegségek.

Ha mindez még nem lenne elég, akkor az átlag magyar munkavállaló jóval kevesebbet alszik a javasoltnál, ami részben a túlhajszoltságnak, részben pedig az alvászavaroknak tudható be.

Gyakoriak a mentális zavarok is, amiket csak tovább fokoz a rendszeres alkoholfogyasztás, illetve a dohányzás.

Példaértékű munkahelyek jelenthetik a megoldást

Egy motiválatlan, alacsony energiaszinttel rendelkező és betegeskedő munkavállaló a munkáltatója számára is jóval kevesebb hasznot képes termelni. A közös érdek tehát úgy kívánja, hogy a cégek az egészségesebb életmód irányába tereljék a dolgozókat.

Ehhez természetesen az kell, hogy menedzsment szinten is megszülessen a közös elhatározás. A fenti érveket tanulmányozva egyszerűen minden vezetőnek be kell látnia, hogy csakis jól teljesítő munkavállalókkal tartható fenn a hosszú távon is eredményes működés.

Hogyan tud egy vállalat az egészségtudatosságból vállalati versenyelőnyt faragni?

A céges kantinban, illetve büfében népszerűsíteni lehet a gyümölcsök és zöldségek rendszeres fogyasztását, kiemelve a bennük található vitaminok és tápanyagok fontosságát.

Szintén lehet lépéseket tenni annak érdekében, hogy a dolgozók többet mozogjanak. Erre kiváló megoldás lehet egy-egy sportnap, közös kirándulás, rendszeres futás vagy kerékpározás, esetleg egy vállalati edzőterem kiépítése.

Egy szolgáltatóval szerződve a munkavállalók számára elérhetővé tehetők az éves szűrővizsgálatok, illetve rendszeres oktatásokkal és kampányokkal tovább lehet edukálni őket a hosszú távon fenntartható életmód hasznosságára.

Ezen erőfeszítések jutalma már rövidebb időtáv alatt is érezhető lesz.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Egészségtudatosság a magyar családok körében
  Az egészségtudatosság erősítése az első lépés az egészségmegőrzés terén
  Egészségtudatosság- felméréssel állt elő a TVE

További hírek ebben a kategóriában

Fotó: Biljarszki Dániel A SimpliCity Fesztivál
2019-07-17 12:58
Kampány a tudatos gyógyszerhaszn...
Kampány a meggyfogyasztás ösztön...
Fogászati szűrés az EFOTT-on
Együttműködésbe kezd a Bonafarm ...