Hírek
21948 hír az adatbázisban
Így lett a PR a linképítés legfontosabb része
Marketinginfo.hu - 2019-06-21 09:26
PR

PR cikkek, linkmarketing, linképítés, linkprofil fejlesztés - számos kifejezést használunk, ha a keresőoptimalizálás és a kattintható hivatkozások viszonyát szeretnénk tárgyalni.

A linkek szerepe megkérdőjelezhetetlen az organikus keresési forgalomért folyó versenyben, a módszerek és megoldások azonban folyamatosan változnak. Mi a helyzet ma?

HOGYAN MŰKÖDIK A GOOGLE KERESŐ?

Ha meg szeretnénk érteni, miért kínálnak a sarki fűszeresnél is linképítés szolgáltatást, érdemes beleásni magunkat a Google-algoritmus működésébe.

Maga az elnevezés kicsit megtévesztő, mivel a Google algoritmus működése elsősorban rangsoroló algoritmus, nem pedig kereső. Képzeljünk el egy robotot, ami folyamatosan pásztázza a világhálót és adatoka gyűjt. Rengeteg adatot vizsgál, majd ezeket hazaviszi és elraktározza egy polcon. Amikor lekérés érkezik - azaz használjuk a Google keresőt -, gyakorlatilag az történik, hogy egy másik robot odamegy a polchoz, leveszi a számunkra szükséges adatokat, ezeket különböző szempontok alapján sorba rendezi, majd megjeleníti a találati listán.

Az algoritmus működéséről készült egy nagyszerű videó, ami közérthető módon focis példával élve mutatja be a világ elsőszámú keresőjének működését; itt megtekinthető.

A HIVATKOZÁSOK SZEREPE AZ ALGORITMUSBAN

A Google értékelő algoritmusának alapját a mai napig a hivatkozások határozzák meg. Noha elhíresült a "tartalom a király" mondás, illetve a Google szóvivői minden alkalmat megragadnak a minőségi tartalom fontosságának hangsúlyozására, a valóság ezzel szemben némileg más...

A tavalyi év talán leghangosabb SEO történése a Medic Update néven elhíresült algoritmusváltozás volt. A cél a megbízhatatlan, egészségügyi kockázatot rejtő weboldalak kiszűrése volt.

A dolog azonban félresiklott, hiszen az ellenőrzött orvosi tartalmakat közlő Webbeteg és Házipatika jelentős veszteségeket könyvelt el az organikus forgalom tekintetében, a bulvárlapok viszont megerősödtek a nagyobb linkprofiljuknak köszönhetően. Az elv egyértelmű és világos: ha sokan hivatkoznak rád, téged illet a Google bizalma.

Az igazsághoz tartozik, hogy a Medic Update első aktivitása óta számos frissítés zajlott, ezek hol pozitívan, hol negatívan érintették az egészségüggyel és életmóddal foglalkozó honlapokat. Sőt, a frissítés hatással volt olyan webhelyekre is, amelyek egyáltalán nem foglalkoznak egészségüggyel.

MI VOLT RÉGEN?

Menjünk vissza még egy kicsit az időben, egészen a keresőoptimalizálás hőskoráig. A régi motorosok egyértelműen elmondhatják, hogy a linkek már abban az időben is nagy jelentőséggel bírtak, amikor az értékelő algoritmus még sokkal egyszerűbb és kiismerhetőbb volt.

2012. áprilisa előtt gyakorlatilag mindegy volt, milyen hivatkozás honnan mutat az oldalunkra. Bár ez a kijelentés kissé túlzó, tagadhatatlan, hogy akkoriban katalógusokkal, linkfarmokkal és a legkülönfélébb gyűjteményekkel is szép eredményeket lehetett elérni. Nem volt más dolgunk, csupán el kellett küldenünk 500-600 linkajánlást, és várhattuk a jó eredményeket.

A katalógus alapú linképítés virágzott. Nem csupán a KKV szektor szereplői vették igénybe ezeket a katalógusokat, hanem a bankok, biztosítók és gyártók is megjelentek ezeken a felületeken.

Méghozzá igencsak szép eredményeket elérve... Lehetett, lehetett volna más megoldásokat alkalmazni, de senkinek sem állt érdekében többet fizetni hasonló eredményességért, illetve lassabb haladást elérni. Azonban 2012-ben jött a Pingvin névre keresztelt algoritmusfrissítés és örökre lezárult egy korszak.

TÉRJÜNK VISSZA A JELENBE!

Mára a keresőoptimalizálás és a link fejlesztés is jelentős változáson ment keresztül - mondja Evenich András, a kulcsszo.hu vezetője. Azok a megoldások, amelyek a Pingvin algoritmus előtt eredményesek voltak, ma akár hátrasorolást is eredményezhetnek. Habár ez nem jellemző, a rossz minőségű manipulatív hivatkozásokat inkább semmisnek veszi a Google kereső.

Természetesen ma is van megoldás, de már nem állnak rendelkezésre filléres módszerek; pénzt vagy időt és energiát kell beletennünk, ha eredményeket szeretnénk elérni az organikus forgalomnövelésben.

A PR tipikus 2 az 1-ben megoldássá lépett elő. A márkaismertséget erősítő médiamegjelenések, a beágyazott hivatkozások, illetve a természetes médiajelenlét olyan potenciált jelentenek a vállalkozások számára, amelyek jelentős előnyt eredményeznek számukra a találati listákon is.

Jól hangzik, azonban tagadhatatlan, hogy az ilyen jellegű PR kampányok költsége sokkal magasabb a linkfarmokon, privát bloghálózatokon és újraregisztrált domaineken folytatott linképítésnél. Az összehasonlítás azonban értelmetlen; havi 10 millió látogatást kiszolgáló honlapokat nem hasonlíthatunk össze a látogatásokkal gyakorlatilag nem rendelkező spam-oldalakkal.

A hazai SEO szakma elhivatottnak tűnik a minőségi PR kampányok, a látogatókat célzó informatív linkmarketing és a tényleges értéked adó megoldások iránt. A manipulatív megoldások egyre inkább kiszorulnak a piacról, a helyüket pedig olyan szolgáltatások veszik át, amelyek az online marketing részét képesek képezni.


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A keresőoptimalizálás, mint fontos stratégiai elem
  Óriási változást hoz a Google Glass?
  A keresőoptimalizálásban és az ár-összehasonlító oldalakban hisznek a webshop tulajdonosok

További hírek ebben a kategóriában

Ki lesz 2019. Mesterek Mestere?
Idén is díjazták az üzleti turiz...
Turisztikai megbízást nyert a Me...
BrandFestival: trendek, amik a j...