Hírek
21948 hír az adatbázisban
Virtuális kölyökkutya segít a gyerekeknek megismerni Magyarországot
MTI + Mediainfo.hu - 2019-06-18 09:38
Digitális

Országos turisztikai kampány indul, melynek célja, hogy az alsó tagozatos diákok megismerjék Magyarországot.

A mobil applikációra és pecsétgyűjtő útlevélre épülő program főszereplője Kajla, a kíváncsi kölyök vizsla, akit követve 41 magyarországi látnivalót fedezhetnek fel a gyerekek - közölték a szervezők Budapesti sajtótájékoztatón.

Németh Anna, a programot kezdeményező Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese ismertette: az útleveleket minden alsó tagozatos diák megkapja a tanév végén. Az útlevélbe nemcsak pecséteket gyűjthetnek, hanem saját rajzaikkal, élménybeszámolóikkal is kiegészíthetik azt.

Az útlevél mellett ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás segíti a gyerekeket megyénként két-két, Budapesten három nevezetesség megismerésében. A 41 turisztikai nevezetesség közül példaként említette a Tihanyi apátságot, a Visegrádi fellegvárat, illetve a Fővárosi Állat- és Növénykertet.

A mobil alkalmazás feladatait fejlesztőpedagógusok dolgozták ki, az applikáció használatával a gyerekek játszva tanulnak Magyarország nevezetességeiről - tette hozzá Németh Anna.

Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség elnöke elmondta: a programhoz Magyarország bármely pontjáról csatlakozhatnak turisztikai cégek, akik felajánlhatnak valamilyen szolgáltatást a Kajla útlevéllel érkezőknek. Több tucat vállalkozó már regisztrált, limonádét, ebédhez ingyen desszertet vagy egy gombóc fagylaltot ígérve egy-egy turisztikai célpont közelben - jegyezte meg.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt: a programhoz a MÁV is csatlakozott, így Kajla útlevéllel és diákigazolvánnyal júliusban ingyen lehet utazni, a gyermek kísérője pedig 33 százalékos kedvezményre jogosult.

Forrai Péter, a Magyar Posta vezérigazgató-helyettese azt mondta: a Magyar Posta júliusban és augusztusban ingyen viszi el a programban résztvevők képeslapjait, amelyeket a pecsétgyűjtő pontokon kapnak, illetve amelyeket saját maguk tervezhetnek a Magyar Posta ingyenes alkalmazásával.

Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője ismertette: a kampány részeként a SPAR matricagyűjtő akciót indít. Június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek külön, erre a célra megvásárolható albumba a gyerekek.

Az Kajla útleveleket a Turisztikai Szövetség a Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal közreműködésével juttatja el az iskolásokhoz.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Átadták 'az utazó' magazin legjobb turisztikai szolgáltatóknak járó díjait
  Családbarát programjaiért kitüntették a Budakeszi Vadasparkot
  Idén is díjazták a legjobb üzleti turisztikai szolgáltatókat
  Elindult a Magyar Turisztikai Ügynökség első nemzetközi kampánya
  Elit társaságba került az Aquaworld
  MTÜ kampány indult a téli kikapcsolódás népszerűsítésére
  Gömbsátorba és backstage túrákra hív a Szigeten a MTÜ
  100 szóban Budapest

További hírek ebben a kategóriában

Nemzetközi digitális szervezethe...
Hazai vállalkozók legjobb online...
Kulisszatitkok az animációs vide...
Dupláz a Vodafone Alapítvány