Hírek
22088 hír az adatbázisban
A vásárlók csekély része érti az élelmiszercímkén írtakat
MTI + Marketinginfo.hu - 2019-06-13 09:40
Kutatás

Az élelmiszerek címkéjét saját bevallása szerint a vásárlók közel fele megnézi, de alig egytizedük érti teljes mértékben az ott feltüntetett információkat - derült ki a FÉSZ friss kutatásából.

Az MTI-hez eljuttatott, online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik - egyedül vagy megosztva - a családi nagybevásárlásokat.

A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.

A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.

A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.

A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.

A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mit tudnak a magyarok az E-számokról?
  Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról
  Mi van az élelmiszereinkben, mi van a címkén?
  Borháló: vásárlói tapasztalatait összegezte
  Címkeadatbázis segíti a tudatos vásárlást
  Hiszünk az élelmiszer címkéknek
  Magyaros címketervezés
  Nincs megegyezés az élelmiszer-címkézésben

További hírek ebben a kategóriában

Az alkalmazottak fele elégedetle...
Mennyire kell messzire költözni ...
A magyarok 29 százaléka már elek...
Az IT szakemberek közel fele kül...