Hírek
21948 hír az adatbázisban
Az influencer marketing legnagyobb kihívásai
Marketinginfo.hu - 2019-06-04 11:41
PR

Széleskörű szakmai egyeztető fórumot tartott az Influencer Festival szervezői csapata - a Positive Adamsky - az influencer marketing kihívásai kapcsán.

Az Influencer Festival Program Hub + Nonfluencer Etikai Kódex kerekasztalon számos, az influencer marketing területén aktív ügynökség, ügyfél és influencer fogalmazta meg a témával kapcsolatos véleményét. Kiderült, a hitelesség mindegyik szereplő számára kardinális kérdés, és mindenki tisztázni szeretné, hogy mibe szólhatnak bele a márkák az együttműködések során.

A Kiosk Budapestben rendezett eseményen a szervezők három csoportra osztották a résztvevőket, melyek külön-külön tárgyalták meg és gyűjtötték össze az influencer marketing során megtapasztalt legkomolyabb kihívásokat. A szervezők az eseményen felmerült kérdéseket részletesen is feldolgozzák majd az Influencer Festivalon, szeptember 13-án az Akvárium Klubban.

Legyen-e influencer feketelista?

Az ügynökségi oldal fórumbeszélgetésén vegyesen vettek részt influencer-, kreatív- és pr-ügynökségek képviselői. Az itt felmerült egyik legfontosabb, legtöbb vitát kiváltó kérdés az volt, hogy készüljön-e feketelista a nem megbízható, hamis/vásárolt követőkkel rendelkező, vállalásaikat nem teljesítő, vagy egyéb szakmai okból elfogadhatatlan influencerekről. A vélemények megoszlottak, ahogy az is, hogy milyen szempontok alapján, mely független bizottság tudna összeállítani egy ilyen listát.

Egy másik, nagyon fontos témakör a briefek kérdésköre volt. Milyen szempontokat foglal magába egy ideális brief? Kinek a feladata ezt összeállítani - a kreatívügynökség, influencer-ügynökség vagy az ügyfél dolga? Egyáltalán, mi az, amit a marketingvezető előre meghatározhat egy influencer együttműködés során, és mi az, amibe nem szólhat bele?

További felmerülő kérdés volt, hogy érdemes-e külön influencer marketing divíziót kialakítani az ügynökségi (kreatív-, pr-, stb.) vagy megbízói oldalon, illetve, hogy hol a határ mikro- és makroinfluencerek között, mikor és mire érdemes felkérni az egyiket, mikor a másikat? Szintén felmerült az influencer-utánpótlás kérdésköre, hogy érdemes-e ebbe fektetni, vagy ez már túlságosan mesterségessé változtatná a szcénát?

Nem mernek nem használni influencereket

Az ügyféloldali fórumbeszélgetés részben átfedésben volt az ügynökségivel, itt is sorra került az a téma, hogy mennyire kell, vagy szabad megkötni az influencerek kezét, mennyire kell a márka szabályai, keretei közé szorítani őket?. "Adjunk neki egy brand guide-ot és bízzuk rá az életünket?" - tette fel a kérdést az egyik résztvevő. Következő, kézenfekvő kérdésként pedig rögtön felmerült, hogy mit is kellene tartalmaznia annak a bizonyos brand guide-nak.

Abban az ügyfelek többsége egyetértett, hogy a jövő a hosszú távú influencer együttműködéseké, az viszont már egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy miképp lehet ezeket kialakítani a gyakorlatban, hiszen sokak érzik úgy, hogy az influencerek azok, akik nehezen köteleződnek el hosszabb távon.

Szintén fontos vitatémakör volt, hogy lehet-e, illetve kell-e szabályozni az árazást. Jelenleg ugyanis egyáltalán nem világos, hogy ki diktálja a tempót ezen a téren, a megbízók, vagy az influencerek. Mint ahogy az is kérdéses, hogy amennyiben valóban drágának tekinthetők az influencerek, az amiatt van-e, mert a megbízók mindent megfizetnek? Egyáltalán, mennyit ér egy-egy influencer együttműködés, mi tekinthető olcsónak és mi drágának?

További alapkérdésként került szóba, hogy egyáltalán mikor van és mikor nincs szükség influencerekre, mikor megfelelőek a hagyományos marketingmegoldások, és mit veszít az ügyfél, ha nem használ influencert. Az a probléma is felvetődött, hogy mivel nagyon felkapottá vált a terület, jelenleg sokan "nem mernek" kimaradni belőle, mindeközben kiszolgáltatottnak érzik márkájukat az influencereknek.

Mi az egészséges arány szponzorált és saját tartalom között?

Az Influencer Festival szervezői az ügynökségi és a márkaoldali képviselők mellett figyelmet fordítottak arra is, hogy az influencerek véleményét is meghallgassa. Ebből kiderült: egyértelműen foglalkoztatja őket is az a kérdés, hogy mit határozhat meg a megbízó, és miben kell szabad kezet kapnia az influencernek, valamint, hogy valóban hozzátesz-e a hitelesség megőrzéséhez a hosszú távú együttműködés.

Fontos kérdés továbbá, hogy kinek a felelőssége jelezni, amikor a kampány céljai és az influencer személyisége nem férnek össze, illetve, hogy mi a fontosabb: az influencer neve, ismertsége, vagy a márkarelevanciája?

Végül, de nem utolsó sorban ők maguk is feltették a márkaoldalon is sokat feszegetett kérdést, hogy mi az egészséges arány a szponzorált és a saját tartalom között, illetve, hogy kinek kellene betartatni ezt az arányt?

Hogy az influencer kommunikációnak ne csak jelene, hanem jövője is legyen

A tavaly indított nonfluencer kampányról is szó esett az eseményen, amely kapcsán Vaszary Ádám a nonfluencer.hu alapítója kijelentette, hogy a kampány fontos feladatának tartja meghatározni, hogy milyen szerepe, felelősségi köre, feladata, kötelezettsége, jogos követelése vagy jutalma lehet az influencer marketing szereplőinek; így az ügyféloldalnak, az ügynökségeknek, az influencer menedzsmentcégeknek, valamint maguknak az influencereknek. Ennek szellemében kezdeményezik - a piaci szereplők közös konszenzusán alapuló - influencer marketing guide kidolgozását, amelynek az ismertetése a Festivalon lesz.


Az Influencer Festival Program Hub + Nonfluencer Etikai Kódex kerekasztalon résztvevő szervezetek és influencerek:
 
  • Influencerek: Bolla Viktória, Istenes Bence, Lakatos Levente, Pamkutya, Puskás Péter, Zimány Linda


 
  • Ügyféloldal: Gábor Andrea (Pannontej), Kadlok Nelli (Rossmann), Kovács Alexandra (E.ON), Kovács Barnabás (Magyarüdítő Forgalmazó - PepsiCo), Kun Melinda (Rauch), Pantl Péter (HELL Energy), Pivarcsi Bianka (Budapest Airport), Sörös József Péter (Telekom HU), Tóth Katalin (Paco Rabanne)


 
  • Menedzsmentcégek: Bánki Judit (BJ's Management), Benkő Lilla (Special Effects Media ), Bozsik Brigitta (Grandioso International Management), Dely Ábris (Creatinsta), Dévald Ákos (Post for Rent), Farkas Dániel (Star Network), Fellegi Réka (IKO Artist Management), Horváth Ádám (NuHeadz Talent Management), Hullai Krisztina (TMC Management), Kéry-Széles Krisztina (IKO Artist Management Kft.), Majlath Natasha (Grandioso International Management), Szabó Zsolt (Special Effects Media)


 
  • Ügynökségek: Arany Gábor (Armadillo), Ádám Orsi (Positive Adamsky), Boroznaki Gergely (Crane), Hajagos Rita (Red Lemon Media), Nagy Péter (Red Lemon Media), Rábai Márk (Positive Adamsky), Szepesi Dóri (Positive Adamsky), Tőrös Balázs (Fastbridge), Vaszary Ádám (Positive Adamsky), Zorigt Batjin (HPS)


 
  • További szakértők: Fazekas Ildikó (Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)), Szántó Péter (Influencer Festival), Szerényi Szabolcs (Kreatív), Varga Szabolcs (InfluencerKereső.hu)




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Érkezik az Influencer Festival
  Az influencer marketing trendjei a BrandFestival-on
  Jön az influencer marketing csúcstalálkozója
  Influencer Festival Budapesten
  Influencer marketing blog a Morpho-tól
  Hitelesség a jó influencer legfőbb ismérve
  Pepsi Vloggerőpróba – az influencer marketing egy új megközelítése
  Influencerekkel teszteli kamerás szemüvegét a Snapchat

További hírek ebben a kategóriában

Ki lesz 2019. Mesterek Mestere?
Idén is díjazták az üzleti turiz...
Turisztikai megbízást nyert a Me...
BrandFestival: trendek, amik a j...