Hírek
23025 hír az adatbázisban
A hazai borexport 27 százalékát a LIDL adja
Marketinginfo.hu - 2019-05-29 12:20
Kereskedelem

Az áruházlánc 2018-ban több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített, ami mintegy 35 százalékkal haladja meg az előző év eredményét.

A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki. Az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon; így 2018-ban mintegy 9,5 millió magyar palack bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével.

Ez a kiemelkedő eredmény a magyar bor kiváló minőségének, valamint a 2018-as Lidl borexpónak köszönhető, melynek célja a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésével a magyar bortermelők támogatása, ezáltal a magyar gazdaság növekedésének elősegítése.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek.

"Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar beszállítók, így a kisebb családi és kézműves pincészetek támogatását is. Folyamatosan bővítjük a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra" - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A természetes és frissítő gyümölcsbor
  Exportfejlesztési pályázati programot hirdet a KKM
  A Lidl környezettudatos nevelést előmozdító kampánya
  Harmadszor választották meg az Országház borait
  A Lidl elefánt fajáték terméket hívott vissza
  Többmilliárdos tej- és tejtermékexport a Lidlnél
  Lidl: fókuszban a friss gyümölcsök és zöldségek
  Új jelölést vezet be a Lidl a paradicsomokra
  Kizárólag hazai dinnye a Lidl-ben
  Jelentősen csökkenti a tojásárakat a Lidl
  20 százalékkal nőtt a Lidl borexportja
  Közel 30%-kal nőtt a Lidl borexportja
  Erősödik az ázsiai magyar borexport

További hírek ebben a kategóriában

Az ALDI nemzetközi beszállítója ...
A világ 30 legjobb munkaadója kö...
Emelte a béreket az Aldi
Veszélyesen sokat költenek a fia...