Hírek
23502 hír az adatbázisban
Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
Marketinginfo.hu - 2019-05-28 13:58
Kereskedelem

A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban az eMAG webáruházában költötték a legtöbbet.

A GKI Digital 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. A 2018-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett.
 
  • 1. eMAG - webpláza és piactér
  • 2. Extreme Digital - webpláza
  • 3. Media Markt - műszaki áruház


Helycsere az élen

Az eMAG a toplista első helyét négy év után vette át az eddigi listavezető Extreme Digital-tól. A két legnagyobb online áruház a tavalyi eredményük alapján helyet cserélt egymással, ugyanakkor nyitott a kérdés, hogy a néhány hónapja bejelentett fúziójuk miként alakítja majd át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására alighanem 2020-ig még várnunk kell.

Mindkét áruház webplázának tekinthető, vertikálisan és horizontálisan is széles termékpalettával, azonban az eMAG kizárólag online értékesít - az első tíz kereskedő közül egyedüliként.

Büszkék vagyunk rá, hogy a piacra lépésünket követő hatodik évben már több, mint 1500 kategóriában 1,3 millió termékkel várja az oldal a magyar látogatókat. Tavaly közel másfél millióan vásároltak nálunk, amit részben a nagy sikerű Árak Forradalma, Készletkisöprés és Black Friday kampányainknak, részben kiemelkedő szolgáltatási színvonalunknak köszönhetünk. A személyre szabott ajánlatok, a háztól-házig garancia, a 30 napos visszaküldési lehetőség, a rendelés nyomon követése és a 7/7-es ügyfélszolgálat mind-mind hozzájárulnak egy jobb vásárlási élmény kialakításához. Úgy gondolom, hogy a magyar e-kereskedelmi piac első számú szereplőjévé válni csak az tud, aki a legnagyobb ígéreteket teszi és meg is tartja kivétel nélkül. Ez is része annak, amit a "Többet találsz, mint gondolnád" jelent számunkra.
 
  • értékelte az eredményt Catalin Dit, az eMAG-ot üzemeltető Dante International Kft. ügyvezető igazgatója.


Az első 10 kereskedő adja a teljes forgalom 35%-át

A GKI Digital e-toplistáján szereplő első 10 webáruház a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

A GKI Digital által nyilvántartott több, mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenést mutat az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak esetében a növekedési dinamika alacsonyabb a piaci átlagnál, az első 10 összesített forgalma csupán 11%-kal nőtt egy év alatt, miközben a hazai online kiskereskedelem 17%-ot bővült.

Átalakulóban a piac

A legnagyobb webáruházak körében komoly változások történtek, történnek. Miközben a lista szereplőinek egy része 2018-ban kiemelkedő bővülést tudott elérni, addig több kereskedő stagnálást, vagy akár forgalmi visszaesést volt kénytelen megélni. Ezzel párhuzamosan a TOP10 mögötti webáruházak erős középmezőnyt alakítottak ki. A változások mögött érdekes és fontos trend, hogy a meghatározó, hagyományos bolti háttérrel rendelkező kereskedők egyre nagyobb piaci súlyt szereznek az online értékesítések terén is.

Nehéz bekerülni a 10 legnagyobb közé

Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a 10 legnagyobb forgalmú webáruház közé nem könnyű bejutni. Ez a tavalyi listához hasonlóan idén is csak egy szereplőnek sikerült: 2018-as online értékesítési eredményei alapján a lista 7. helyére került a Magyar Telekom online shopja. Az összesített 7. pozíció mellett egyben a Telekom a legnagyobb forgalmú online mobiltelefon és tablet értékesítő is a mezőnyben.

A TOP10
 
  • 1. eMAG
  • 2. Extreme Digital
  • 3. Media Markt
  • 4. Alza.hu
  • 5. 220 VOLT
  • 6. iPon
  • 7. Telekom
  • 8. TESCO
  • 9. Aqua
  • 10. Libri-Bookline


Az első tíz mögött is élénkül a verseny

A TOP10-et követő mezőny is egyre erősebb, ezért az idei lista további 6 nevesített webáruházzal bővült, ráadásul mindegyik áruház más-más piaci szegmensben működve nőtt nagyra:
 
  • 11. MALL.hu
  • 12. Euronics
  • 13. PCX
  • 14. Auchan
  • 15. Praktiker
  • 16. Tchibo





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tízből kilenc eMAG-vásárló okosórát választ a hagyományos helyett
  Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
  Egyre türelmetlenebbek az online vásárlók
  Generációs szakadék az online vásárlók körében
  Napjaink új online slágertermékei
  A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele nőtt tavaly óta
  A gumióvszerek online értékesítése
  Az eMAG üzemeltetői bírságot kaptak a GVH-tól
  Kétszer annyian vásárolnak áruhitelre az eMAG-nál, mint tavaly
  Hogyan készítsen jól konvertáló CTA-kat?
  Tűnj ki a tömegből és érd el a vevőidet! (x)
  Új HR-igazgató koordinálja az az eMAG és az Extreme Digital egyesült csapatát
  Új marketingigazgató viszi tovább az eMAG és az Extreme Digital márkákat
  Az eMAG megnyitotta első magyarországi üzletét
  A webshop-üzemeltetés kihívásai
  Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
  Saját webáruház vagy bérelt? Előnyök és Hátrányok
  Hibás árak a webshopban
  Új bemutatótermet nyit az Alza.hu Budapesten
  A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma
  Változatlanul a Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista élén
  Kínából biztonságos-e rendelni?
  Íme az élelmiszer-kiskereskedelmi toplista
  Az Amazon a brit márkatoplista élén

További hírek ebben a kategóriában

Az autó értéke attól is függ, ho...
Megmutatjuk, milyen lehetőségeit...
Mit vegyünk ballagásra egy autó-...
Így válasszuk ki a megfelelő lán...