Hírek
22291 hír az adatbázisban
Nő a dekorkozmetikumok értékbeli forgalma
Marketinginfo.hu - 2019-05-06 10:40
Kutatás

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok.

Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt: csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél.

A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább: csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7% értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4% mennyiségi növekedés).

A legnagyobb értékbeli piaci részesedést az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21%) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli nüvekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és - némi értékbeli csökkenés mellett - a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el.

"A kuponos napok látványosan dobnak az értékbeli forgalmon" - mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását."

Cipőt a cipőboltból, sminket pedig a drogériából, a Nielsen csatornaleoszlási adatai értelmében a dekorkozmetikumokat szinte minden esetben (90+%) drogériákban vásárolunk. Örülhetnek a gyártók is: a megvásárolt sminkszerek több mint négyötöde márkás.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az idei nyár színe
  Többet költöttünk dekorkozmetikumra tavaly

További hírek ebben a kategóriában

Szakemberhiány korlátozza a mest...
Ilyen állást keresni most a magy...
Csúcson az X generáció a cégvilá...
Miért nem adnak a cégek visszaje...