Hírek
21748 hír az adatbázisban
Az ALDI együttműködik a WWF Magyarországgal
Marketinginfo.hu - 2019-04-22 12:12
CSR

Az ALDI az egyik legfontosabb természeti kincsre, az édesvíz fontosságára hívja fel a figyelmet.

Az áruházlánc elkötelezett a környezet védelme, a fenntarthatóság és a felelősségteljes energiahasználat iránt, amelyet már számos projekttel támogatott. Felelős vállalatként keresi és folyamatosan fejleszti azokat a megoldásokat, amelyek csökkentik ökológiai lábnyomát. A vállalat március 24-én induló "Óvjuk a természetet, használjunk kevesebb vizet!" kampányával a víz fontosságára hívja fel a figyelmet. Ennek keretében az áruházlánc a WWF Magyarország LIFE projektjének következő 3 éven át tartó biomonitoringját támogatja, továbbá a kampány részeként saját honlapján és közösségi média felületein számos tanáccsal, ötlettel segíti a fogyasztókat abban, hogy csökkentsék saját vízfelhasználásukat és óvják a bolygó vízkészletét.

Az ALDI együttműködik a WWF Magyarországgal

A Dráva az egyik legváltozatosabb és legjobb ökológiai állapotú folyó Európában. Az egyre fogyatkozó érintetlen természetes élőhelyek egyik utolsó mentsvára, melyet az ártéri erdők, kavics és homokzátonyok, mellékágak és holtágak változatossága tesz egyedivé. A folyó és a part menti élőhelyek olyan különleges és ritka fajoknak adnak otthont, mint a rétisas, a fekete gólya, a kis csér vagy a parti fecske.

A WWF Magyarország 2014-ben indult LIFE projektjének fő célja, hogy biztosítsa a jobb vízellátást az Ó-Dráva holtágában, javítsa a holtág menti ártéri erdő változatosságát, és hozzájáruljon az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához. A magasabb vízszint kedvező feltételeket biztosít a vízparti erdő számára, és javítja a holtágban élő növény- és állatfajok élőhelyéinek állapotát. A holtág jobb vízellátásának biztosításával és a holtág menti ártéri erdő változatosabbá tételével a program hozzájárul az európai jelentőségű élőhely fennmaradásához.

Az Ó-Dráva holtágról a projekt megvalósítása előtt nem készült biomonitoring felmérés, csak néhány kiemelt fajról vagy társulásról voltak esetenként adatok. A következő 3 évben az ALDI támogatásával a WWF Magyarország elemzi a rehabilitáció eredményeit, hogy az értékes információk birtokában tovább segíthessék a vízi élővilág helyreállítását.

A mostani monitoring során a halfauna, a szitakötők, a hínárvegetáció, a fészkelő és a vonuló madárfajok megfigyelése révén az Ó-Dráva LIFE projekt keretében adatgyűjtésre nyílik lehetőség, amelynek eredményeit évi rendszerességgel publikálják a kutatók. A tudományos jelentéseket a holtágról szóló összefoglaló kötetben tervezik elkészíteni a projekt végére. A megfigyelések további folytatása természetvédelmi szempontból kiemelten fontos, és a projekt eredményességét is alátámasztja.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  ALDI és az E.ON együttműködése
  Az ALDI és az Élelmiszerbank együttműködése
  Az Aldi csökkenti a műanyag csomagolóanyagok felhasználását
  Az ALDI a munka és a család egyensúlyért
  Az ALDI a legnagyobb magyar női futóesemény főszponzora
  Az ALDI idén is összefog a mellrák ellen
  A magyar borokra fókuszál az ALDI új borstratégiája
  Zöldebb iskolát a gyermekeknek
  Rekord a Szigeten található ALDI-üzletben

További hírek ebben a kategóriában

Okoslakással jutalmazta vásárlói...
Az ELTE is támogatja a maratonfu...
A Marriott adományozott
Újrahasznosítási forradalom a Vö...