Hírek
21829 hír az adatbázisban
Mi a landing oldal és miért fontos?
Marketinginfo.hu - 2019-03-27 16:09
Digitális

Aki nem jártas az online marketing világában, sokszor egy kalap alá veszi a weboldalt a landing oldallal. Pedig fontos tisztázni, hogy a kettő nem feltétlenül ugyanaz.

A whiteelephant-media.com segítségével helyretesszük a fogalomzavart, bemutatjuk, mi is pontosan a landing oldal és mire lehet használni?

Mi a landing page?

Sokféleképp lehet nevezni: landing oldal, érkező oldal, mindegyik jelölés egyet takar. A landing oldal egy olyan oldalt jelöl, ami tematikusan csak egyetlen ajánlatot mutat be annak a személynek, aki rákattintott egy online megjelenő hirdetésre. Ezt a hirdetést lehet, hogy egy másik oldalon vagy email-ben kaptuk. Egy a lényeg: arra ösztönöz minket, hogy vásároljunk, vagy más egyéb akciókon részt vegyünk. Ilyen pl.: hírlevél feliratkozás. Vagyis az értékesítés terén használják az online marketinggel foglalkozó cégek, fontos lépés az online marketing kampány terén.

A weboldal nem azonos a landing page-el, hiszen a honlapunk több különböző oldalból áll össze. Ha webáruházunk van, akkor a weboldalunk magában foglalja például a főoldalunkat, a termékeink kínálatát, egyes termékeink részletes elemzését, a blogjainkat, elérhetőségeinket, stb.

Mi a jelentősége?

A felhasználók szemszögéből sem elhanyagolható a cél, hiszen vásárlásra ösztönözzük őket, vagy más akciókra. A landing oldal segít, hogy a felhasználók ne vesszenek el a honlapunk részleteiben, hanem pontosan azt tegyék, amire létrehoztuk a landing oldalt.

Milyen célunk lehet vele?

Három fő célt különböztetünk meg a landing oldalak létrehozásánál:
 
  • 1. Vásárlás, vagyis egy konkrét terméket szeretnénk eladni a vásárlóknak. A landing oldalt úgy hozzuk létre, hogy az oldal végére érve lehetőség van arra, hogy a felhasználó megrendelje a terméket, vagyis vásárlóvá váljon.
  • 2. Átkattintás, vagyis az oldal végére érve tovább kell kattintani a tényleges oldalra (webshop), ahol a terméket meg tudjuk vásárolni.
  • 3. Leadgenerálás, ekkor az a célunk, hogy a látogatók megadják elérhetőségeiket, adataikat, így a későbbi kampányainkkal már célzottan tudjuk őket rávenni, hogy vásároljanak.


Hogy milyen célt választunk, az fogja meghatározni azt, hogy milyen tartalommal töltjük meg az oldalt. A lényeg az lenne, ha általánosítani akarunk, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, ami a felhasználók figyelmét megragadja és meg is tartja, érdeklődjenek a termék vagy szolgáltatás iránt.

Ehhez használhatunk tartalomhoz illő képeket, lényegre törő és igényes szövegeket, és a legfontosabb tán, hogy olyan action gombot generáljunk az oldalra, jól látható helyre, amivel további lépést kínálunk fel a felhasználónak. Ne felejtsük el a landing oldalt folyamatosan frissíteni, aktualizálni (akár mobil felületre is, ha a látogatók főleg mobilos böngészés során kerülnek a landing oldalra), változtatni a szöveg mennyiségén, ha azt a helyzet úgy kívánja.

Ha ezekkel az alapokkal tisztában leszünk, akkor az apró részleteket rábízhatjuk egy olyan profi webfejlesztő és online marketing csapatra, mint a White Elephant!


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További hírek ebben a kategóriában

Dupláz a Vodafone Alapítvány
Nőhet az 'okoskenyerek' kereslet...
Kiosztották a Vodafone Digitális...
A nem szokványos megjelenésű pen...