Fontos, hogy ehhez legyen egy partner, aki kiemelkedő teljesítményt nyújt több hazai vállalkozónak a keresőoptimalizálás terén, mert már ez is szerves részét képezi az online marketing-stratégiának. Nézzük, milyen előnyei vannak.
Csökkenti a költségeket
Vagyis nem kell csak és kizárólag a PPC (kattintásonként fizetés) hirdetésekre támaszkodnia egy vállalkozásnak, ami felér egy kisebb vagyonnal. A keresőoptimalizálás egyik fontos célja, hogy segítse az oldal forgalmának növekedését, így a felszabaduló erőforrásokat másba is be lehet fektetni. Ezen elemet gyakran figyelembe veszik az online stratégia felállításánál.
Megvédjük a piaci részesedésünket
A keresőmotorok találati listája, vagyis a SERP növelheti a saját weboldalunk forgalmát, és ezzel párhuzamosan csökkenti a konkurenciáét. Ez lehet stratégiai előny, de ha nem fordítunk rá megfelelő figyelmet, akkor árthatunk is a saját bevételünknek. Ha az ügyfél vagy ügyfelek elpártolnak tőlünk, akkor borítékolható, hogy a konkurenciának fog növekedni a bevétele, míg a miénk csökken.
A branding hatását ne hanyagoljuk el
A keresőoptimalizálás és a PR célja gyakran fedi egymást, de a kettő tevékenység nem ugyanaz. A hírnév és a személyes márka kiépítése nagyon fontos, főleg az induló cégeknél, de a meglévőknél sem szabad elhanyagolni a tudatos brand építését.
Újabb szolgáltatások és termékek fejlesztése
A keresés lehet egy felmérés is, amelyben azt nézzük, hogy a keresőknek mire van épp szükségük. Ha megvannak az erre irányuló adatok, abból kiderülhet, hogy mely termékek vagy szolgáltatások fejlesztésére érdemes összpontosítani, mert ezekkel az új szolgáltatásokkal és termékekkel kitölthetjük a piaci rést.
Kik használják leginkább a SEO adta előnyöket?
Leginkább azon személyek, akik az adott cég hierarchiájában magasabb pozíciót töltenek be. Ezen személyeknél a keresőoptimalizálási rálátások jobban jelen vannak. Azért fontos, hogy már az elején tisztában legyenek az online marketing-stratégia ezen szegmensével, mert az adatok tükrében rögtön lépésekre tudják szánni magukat, így a cégük helyzetén javítani tudnak.
Érdemes arra figyelmet fordítani, hogy a
keresőoptimalizálással foglalkozó személy ne csak szakzsargont használjon a cég meetingjein, mert ezzel sok laikus emberben azt a látszatot keltheti, hogy ez egy olyan elzárt világ, ami nem fog sokat hozzátenni egy-egy kampányhoz. Ha azonban sikerrel járnak, és a cég beépíti a keresőoptimalizálást az online marketing-stratégiájukba és a kampányuk szerves részét fogja képezni, akkor a cégnek esélye van arra, hogy jól teljesítsen.
(x)