Hírek
21511 hír az adatbázisban
A hazai kiskereskedelem 2018-ban
Marketinginfo.hu - 2019-03-07 17:34
Kereskedelem

18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét.

A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus, derül ki a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

Pozitív mérleget zárt a hazai kiskereskedelem: 2018. január-december között élelmiszerkategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongjuk a feldolgozott húst, a sört és a sajtot. Legnagyobb mértékben, 50% fölötti értékbeli forgalomnövekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40%) sem szégyenkezhet.

Ha élelmiszer, akkor márkás: az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek; belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott. Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok.

Gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

"A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is" - mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. "A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna."

A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18.000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám gyakorlatilag változatlan maradt 2017-ről 2018-ra. Ami a csatornák értékbeli összforgalomből kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Meddig szárnyal a kiskereskedelem?
  Stabil a hazai kisker forgalma
  Rekordbevételt várnak decemberben a kiskereskedelemben
  Bővül az online kiskereskedelem a hagyományosnál
  Európai viszonylatban ezüstérmes a hazai kisker
  Az európai kiskereskedelem várhatóan 2,1 százalékkal bővül 2018-ban
  Megőrizte lendületét a hazai kiskereskedelem
  Nőtt a magyar e-kiskereskedelem

További hírek ebben a kategóriában

Új szolgáltató központot hoz lét...
Franchise szakami elismerések a ...
Több mint fél millió virággal ké...
Átadták az Év terméke díjakat