Lidl: fókuszban a friss gyümölcsök és zöldségek
Marketinginfo.hu - 2019-02-21 09:46
Egészségmarketing
Az áruházlánc és az MDOSZ közel háromezer résztvevő bevonásával készült kérdőíves kutatása a magyar lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztással kapcsolatos ismereteire, tudatosságára fókuszált.
A Lidl Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közös kutatásából kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság több mint harmadának nincs pontos információja arról, hogy naponta mennyi zöldség, gyümölcs és rost fogyasztása ajánlott. A WHO zöldség- és gyümölcsfogyasztásra irányuló ajánlásával összhangban az áruházlánc integrált kampányt indított.
A válaszadók nagy többsége (90%) tudja, hogy a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása a magas rosttartalmuk miatt is fontos, több mint egy harmadának (42%) azonban nincs pontos ismerete arról, hogy egy nap mennyi rost bevitele szükséges. A WHO által ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiség, valamint a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott hazai táplálkozási irányelvvel ellentétben a válaszadók közel fele (48%) vallja azt, hogy minél nagyobb mennyiségben érdemes gyümölcs- és zöldséglevet fogyasztani, azonban a szakemberek ezt csak alkalmanként, a folyadékbevitel színesítésére tanácsolják.
Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend része többek között a megfelelő mennyiségű gyümölcs- és zöldségbevitel, melyet a Lidl Magyarország február hónapban hétről hétre folyamatosan bővülő friss gyümölcs- és zöldségkínálattal teszi elérhetővé vásárlói számára. A rostban és vitaminokban gazdag táplálkozás népszerűsítése mellett a vállalat célja egy olyan tudatos vásárlói attitűd kialakítása, mely révén a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása a mindennapok részévé válik, ennek érdekében közösségi média felületein Friss Február mozgalmat indít, melynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése.
"A legfrissebb hazai felmérések szerint az élelmi rostbevitel férfiaknál és nőknél egyaránt elmarad az ajánlásokban szereplő napi legalább 25 g mennyiségtől, az pedig különösen kedvezőtlen, hogy a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása 2009-hez képest csaknem ötödével csökkent Magyarországon. Éppen ezért fontos és támogatandó minden olyan kezdeményezés, így a Lidl programja is, ami a tendencia pozitív irányban történő elmozdulását szolgálja" - mondta Kubányi Jolán a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.
"A Lidl Magyarország évek óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges és tudatos táplálkozás népszerűsítésére. Fontos számunkra, hogy kezdeményezéseinkkel vásárlóink minél több információhoz jussanak a megfelelő tápanyag és vitaminbevitel tekintetében is, ezzel megőrizve egészségüket." - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkek:
Minden gyermek rémálma: a zöldség! (x)
Milyen zöldségek és gyümölcsök szezonja várható?
Környezetvédelem témában indított edukációs kampányt a Lidl
A családok tavaly közel 20 ezer milliárd forintot költöttek fogyasztásra
A Lidl elefánt fajáték terméket hívott vissza
A hazai borexport 27 százalékát a LIDL adja
Többmilliárdos tej- és tejtermékexport a Lidlnél
A speciális étrendet követőkre is figyel a Lidl
A vásárlók öt kategóriában a Lidl-t választják
Folytatódik az Európai Friss Kalandok kampány
Lidl az egészségért
Béremelés a Lidl-nél
45 000 résztvevő a Lidl Egészségnapokon
Egészséges nassolás témában indít kampányt a Lidl
A Lidl a műanyaghulladék visszaszorításáért
Új jelölést vezet be a Lidl a paradicsomokra
Több mint 7300 résztvevő a Balaton-átúszáson
Kizárólag hazai dinnye a Lidl-ben
Jelentősen csökkenti a tojásárakat a Lidl
Eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről
|