Hírek
22802 hír az adatbázisban
Jelentett az IKEA
Marketinginfo.hu - 2019-02-19 12:12
Kereskedelem

75,5 milliárd forintos árbevétellel zárta 2018-as pénzügyi évét az IKEA Magyarországon.

75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent. A budapesti, budaörsi és soroksári IKEA áruházakban 6,6 millió látogató fordult meg, közülük 3,7 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat. Az IKEA 2019-ben áruházi és online szolgáltatásait, főként a csomagküldést, házhozszállítást és összeszerelést szeretné fejleszteni, hogy még inkább alkalmazkodjon a vásárlók igényeihez és elvárásaihoz.

Ötödik éve kétszámjegyű növekedést tudhat maga mögött az IKEA, Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. Az elmúlt 5 pénzügyi évben árbevételét összesen 82 százalékkal növelte a Magyarországon piacvezető lakberendezési lánc. Az IKEA vásárlói körülbelül két havonta látogatnak el az áruházakba, a magyar otthonok háromnegyedében megtalálható valamilyen IKEA termék.

"Szeretnénk szebb hétköznapokat teremteni azoknak, akik szerényebb anyagi körülményekkel, ugyanakkor nagy álmokkal rendelkeznek, ha otthonuk berendezéséről van szó. Épp ezért akarjuk még elérhetőbbé tenni már meglévő és jövőbeni vásárlóinak az IKEA termékeit és szolgáltatásait akkor és úgy, ahogyan arra szükségük van. Vásárlóink 80 százaléka online kezdi vásárlását nálunk, emellett azt látjuk, hogy három áruházunk fontos szerepet játszik abban, hogy inspirációt és lakberendezési tudást biztosítson a döntés meghozatalához. Munkatársainkkal közösen egy új üzleti modell megteremtésén és fejlesztésén dolgozunk, ami az IKEA eddigi 75 éves történetének legnagyobb átalakulását eredményezi majd. Keressük azokat az új lehetőségeket, ahogyan a vásárlókkal kapcsolatba kerülhetünk, folytatjuk már meglévő áruházaink és online szolgáltatásaink fejlesztését, és hogy valódi többcsatornás kereskedelmi szereplővé váljunk, megújítjuk weboldalunkat is" - mondta Mounia El Hilali, a Magyarország - Csehország - Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezetője.

A 2018-as pénzügyi év számokban

A látogatók száma egy év alatt 1,1 millió fővel 6,6 millióra, a vásárlók száma 600 ezer fővel 3,7 millióra emelkedett. 33,8 millió terméket vásároltak a lakberendezési vállalattól, az átlagos vásárlás értéke 19 045 forint volt. A kiemelkedő eredményhez az egy év alatt eladott 37 666 kanapé és 54 480 ágy mellett a 17 470 konyhabútor járult hozzá leginkább (13 500 eladott konyhabútor az előző pénzügyi évben).

Az online értékesítés 2,5 milliárd forintos árbevételt eredményezett, 460 200 termék vásároltak, egy online vásárlás átlagos értéke 124 870 forint volt. A vásárlók fele élt a házhozszállítás lehetőségével, míg a rendelések másik felét az áruházakban vették át. A leggyakrabban többek között Székesfehérvárról, Budapestről, Dunakesziről, Sopronból, Kecskemétről rendeltek online.

Az IKEA FAMILY klub is növekedett, amely 915 000 klubtagot számlál (több mint 816 000 klubtag az előző pénzügyi évben), egy lakberendezési klubtag átlagos vásárlása 22 200 forint volt.

Az áruházak Éttermeiben, Bisztróiban, Kávézóiban, a Svéd Finomságok boltjában és a fánkboltban 3,6 millió vásárló választott az IKEA ételkínálatából, akik átlagosan 1254 forintot költöttek. 4,5 milliárd forint volt ezen egységek árbevétele, ami majd 40 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest. A lakberendezési vállalat legnagyobb, 1,1 milliárd forint összegű beruházása is ehhez az egységhez kapcsolódik, ekkora befektetésből újult meg az Örs vezér téri IKEA áruház étterme.

Az IKEA két emblematikus étele közül a magyar vásárlók a hot - dogra tették voksukat, amiből itthon 2,3 millió darab fogyott, míg Csehország 4 áruházában 1,3 millió, Szlovákiában fél millió. A húsgolyó Csehországban volt népszerűbb, ott 1,5 millió adagot értékesítettek az éttermekben, míg Magyarországon 855 710 adag, Szlovákiában 374 309 adag húsgolyó fogyott.

2018 augusztusában vezette be az IKEA a hatalmas népszerűségnek örvendő hot dog legjobb barátját, a vegetáriánus hot dogot, amelyből a 2018-as pénzügyi év végéig közel 18 000 darabot adott el. Ez a teljes hot dog eladáshoz 8%-kal járult hozzá. Az IKEA nagyon büszke arra, hogy 2018-ban a Randstad "Legvonzóbb munkáltató a kereskedelmi szektorban" különdíjat a lakberendezési vállalatnak ítélte.


*az IKEA pénzügyi éve szeptember 1-től augusztus 31-ig tart.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nőtt az IKEA forgalma
  IKEA fenntarthatósági jelentése
  IKEA kisebb üzletek Nagybritániában
  75 éves az IKEA
  Újrahasznosít az IKEA
  IKEA Pop-up bemutatüzletek és terjeszkedés
  Növekedéssel zárta pénzügyi évét az IKEA
  Nyílik az IKEA új áruháza Soroksáron
  Vidéki városokba költözik az IKEA
  Jól ment az IKEA-nak

További hírek ebben a kategóriában

A Notino sikere Magyarországon
Háromból kettő magyar még soha n...
Két tipp elektromos autó vásárlá...
Hogyan készítsen jól konvertáló ...