Hírek
23581 hír az adatbázisban
Nem indulunk el kártya nélkül külföldre
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2019-02-14 11:47
Kutatás

A Mastercard legfrissebb adatai szerint legyen szó akár belföldi, akár külföldi vásárlásról, a magyarok egyre szívesebben választják a készpénzmentes fizetési megoldásokat.

A kutatásból az is kiderült, milyen változást jelent az egyérintéses fizetés a hétköznapokban, és hogy milyen külföldi költéseinket rendezzük leggyakrabban bankkártyánkkal.

A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett kutatást a magyarok kártyahasználati szokásairól. A városi lakosságra reprezentatív felmérés eredményei alapján egyre többször kerül elő fizetéseknél készpénz helyett a bankkártya.

Az átlagos kártyahasználat az elmúlt 5 évben megduplázódott, hiszen míg 2013-ban átlagosan havi 5 alkalommal került elő bankkártyánk fizetéskor, 2018-ban ez az érték megközelítette a 10 alkalmat. A válaszadók fele hetente többször is így fizetett és mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy kártyáját kizárólag készpénzfelvételre használja.

A kártyás vásárlások népszerűségét jelentősen növeli az egyérintéses technológia elterjedése, amit a kutatás eredményei is alátámasztanak. Az érintőkártyákat kétszer olyan gyakran (59%) veszik elő fizetésnél, mint azokat, amelyeknél nem elérhető el ez a technológia (28%). Ráadásul az érintőkártya-birtokosok 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ahol csak teheti, kártyával fizet készpénz helyett.

"A Mastercard kutatása alapján bátran állíthatjuk, hogy a magyarok körében egyre inkább a digitális és innovatív fizetési megoldások a népszerűek. Ennek pedig nagyon egyszerű oka van: senki nem szeret készpénzzel, vagy valutaváltással bajlódni, ha a bankkártyánkat itthon és a világon bárhol használhatjuk gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizetésekre. Legyen szó akár egy hétköznapi bevásárlásról, vagy egy külföldi sípályán történő síbérlet fizetéséről, szeretjük ezeket a lehető leggyorsabban letudni és több időt szentelni a számunkra fontos dolgokra" - mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A készpénzmentes fizetés a határokon átlépve is egyre népszerűbb a magyarok körében. A megkérdezettek 85 százaléka már nem indul el külföldre kártya nélkül, ez az arány egy évvel korábban még 78 százalék volt. A magyar turisták 59 százaléka pedig bármilyen fizetési helyzetben szívesen használ bankkártyát.

Külföldi pihenéseink során ruha-, cipő- és ajándék vásárláskor fizetünk leggyakrabban kártyával (75%), ezt követik az élelmiszer vásárlások és éttermi fizetések (68-68%), majd a szórakozás (mozi, színház, koncert - 39%), és a benzinkúton történő fizetések (34%).

Azok, akiknek a kártya külföldön is a zsebükben van, a korábbi évekhez képest egyre többször használják azt. Az érintettek közel fele (44%) fizetésre, 18 százalék fizetésre és készpénzfelvételre, 8 százalék pedig csak készpénzfelvételre használja a kártyát külföldön. A kártyát fizetésre használók aránya évről-évre növekszik - 2017-hez képest 9 százalékkal nőtt a számuk, míg a másik két kategóriába tartozóké csökkent, vagyis a magyarok egyre bátrabban nyúlnak a bankkártyájukhoz, ha útjuk során fizetésre kerül sor.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A vállalkozás sikerének titkos fegyvere: a plasztik törzsvásárlói kártya (x)
  Green Friday kampányt indít a Mastercard
  A Mastercard újra keresi az év bankját
  Anyák napi videóüzenetek a Mastercardtól
  Áttört az elektronikus fizetés a Szigeten és Magyarországon
  Saját dallamát alkotta meg a Mastercard
  A külföldi fizetéseknél is kedvelt a bankkártya
  Kampány az éhezés ellen a Mastercardtól
  Mastercard: erősödik a külföldi kártyahasználat
  Az éhezés ellen kampányol a MasterCard
  Visa: nő a bankkártyahasználat
  Mire jó a kártyaleolvasóval felszerelt köztéri plakát?
  Mivel fizet a magyar?
  Kedvezményprogram a Mastercardtól

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...