A DUPLO&
174; név a latin "duplex" szóból ered, aminek jelentése: dupla. A név először két, 1969-ben bemutatott LEGO&174; DUPLO készleten szerepelt.
A LEGO DUPLO kockák minden tekintetben kétszer akkorák, mint a klasszikus LEGO kockák. Így minden kocka pontosan illeszkedik a LEGO rendszerbe a játék során, de ezt a 2:1 méretarányú megoldást nem volt könnyű feladat megtalálni. Mind a 4:1, mind a 3:1 arányt kipróbálták mielőtt Godtfred Kirk Christiansen - a LEGO Csoport második generációs tulajdonosa - 1968-ban szó szerint megálmodta, hogy hogyan alakítsa ki a kockák gombjait. Ezáltal a klasszikus LEGO kockákkal is kombinálhatóvá váltak, így megalapozva a biztonságos és még inkább korosztálynak megfelelő LEGO építési élményt.
Az élet építőkövei
A játékra való belső késztetés a természet módszere arra, hogy segítsen nekünk megérteni a világot. A játékon keresztül megtanuljuk, hogy mit jelent tartozni valahova, szeretve lenni és a boldogságot megélni. A születéstől 4 éves korig a gyerekek intenzív neurológiai átalakuláson mennek keresztül. Ez alatt a 4 év alatt megy végbe leggyorsabb tanulási és fejlődési időszak, amelyet egy ember élete során megtapasztal, ennek végén már kirajzolódik annak lenyomata, hogy valaki milyen felnőtté válik majd.
Ezért minden LEGO&
174; DUPLO&174; terméket kiemelkedő gondossággal arra terveznek, hogy inspirálják és segítsék a kisgyerekeket abban, hogy a kreatív és játékos élmények segítségével felfedezzék a bennük rejlő tehetséget, ami tovább formálja majd őket.
2018-ban, a LEGO Játssz jól! kutatásban, több mint 9000 szülőt kérdeztek arról, hogy mi a véleményük a LEGO játékrendszerről. 94%-uk azt mondta, hogy serkenti gyermekük képzeletét, 93%-uk szerint segíti a gyermekük kreativitását, 91%-uk állította, hogy segíti gyermeküket az új dolgok megtanulásában és felfedezésében, 84%-uk szerint pedig hozzájárul az életben szükséges készségek kifejlesztéséhez és 91%-uk mondta azt, hogy ez egy, az egész család számára szórakoztató tevékenység.
A nyuszi... és néhány barát
Először az 1970-es évek végén született meg ez az ötlet, amikor Kjeld Kirk Kristiansen - harmadik generációs LEGO Csoport tulajdonos - úgy döntött, hogy külön márkaként összpontosít a LEGO DUPLO játékokra és a piros LEGO&
174; DUPLO&174; nyuszi logó azóta található meg a termékek csomagolásán.
Természetesen, az évek során több változtatáson is átesett - mint bármelyik híres ikon - de a nyuszi ma is a márka jelképe marad.
Azóta számos más DUPLO állat is csatlakozott hozzá - a lovaktól, a juhokon, a teheneken, és az elefántokon át az oroszlánokig és a dinoszauruszokig. Nem is beszélve az évek során megjelent számos különböző DUPLO figurákról - a gazdákról és rendőrökről, orvosokról, cowboyokról, tudósokról, pimasz gyerekekről és menő szülőkről - mindig van valami, ami inspirálja a kis építők képzeletét és elősegíti a történetmesélést és a szerepjátékot.