Hírek
23591 hír az adatbázisban
A középiskolások többsége helyt állna az üzleti életben
Marketinginfo.hu - 2019-01-25 13:02
Kutatás

A magyar diákok több mint egyharmada számára az üzleti pálya az ideális - derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) pályaorientációs kutatásából.

A közel 11 ezer magyarországi középiskolás körében végzett kutatás során a diákok érdeklődési köreik és attitűdjeik alapján ismerhették meg, hogy az egyetemen oktatott képzési területek közül melyik iránt van a legnagyobb affinitásuk.

A pályaorientációs kutatás eredményei szerint a diákok legnagyobb hányadához - a kérdőívet kitöltők több mint 35 százalékához - az üzleti szféra áll a legközelebb. A válaszadók mintegy 27 százaléka számára a művészeti pálya a megfelelő, 20 százalékuknak a kommunikációs szakma, 17 százalékuknak pedig a turizmus a leginkább testhez álló terület.

A kutatás kérdései bizonyos döntési helyzeteket mutattak be, a diákoknak pedig karakterüknek és attitűdjeiknek megfelelően kellett választ adniuk, például el kellett dönteniük, hogy egy filmforgatáson a rendezésben és forgatókönyvírásban, vagy a gyártásban és produceri teendőkben vennének inkább részt. Megkérdezték őket arról is, hogy egy lakatlan sziget tapasztalt túlélőjeként hogyan mutatnák be egy új hajótöröttnek a túlélés fortélyait: részletesen elmesélnék, a praktikumra koncentrálva megmutatnák, a lényeget szimbólumokban kiemelve láttatnák vagy körbevezetve személyes élménnyé változtatnák azt. Az eredmények szerint a diákok inkább a gyakorlati megoldásokat részesítik előnyben a döntési helyzetek során.

A diákok többsége (70%) szerint a lélek jólléte nagyobb hatással van a test jóllétére, mint fordítva, de a tanulók ugyanilyen arányban értettek egyet azzal is, hogy egy projekt legjobb része maga az ötlet megvalósítása. A METU legfrissebb pályaorientációs kutatása nem véletlenül fókuszált az általános attitűdökre, hiszen az intézmény ebben a tanévben indította el szakmai portfólióra fókuszáló képzését, a MyBrandet, amely az elsajátított tudás mellett nagy hangsúlyt fektet a hallgatók készségeire és döntési helyzetekben megnyilvánuló hozzáállására is. A képzés célja, hogy a hallgatók saját erősségeik megismerésén keresztül jussanak el a Maslow-piramis csúcsáig, azaz az önmegvalósításig.

A METU által Magyarországon meghonosított MyBrand az egyik legmodernebb szemlélet az oktatásban, amely tovább erősíti a METU egyéni hallgatói élményre koncentráló stratégiáját. A képzés alatt kialakított portfólió segítségével a hallgató az elsajátított tudást, készségeket és attitűdöket hatékonyabban tudja felhasználni, így a munkakeresés során kiemelkedik a versenyből.

"A jövőben a munkaerőpiacon a szaktudás mellett legalább olyan fontos lesz az is, milyen képességekkel rendelkezik valaki - mondta Dr. Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora. - A MyBrand kialakításakor is az volt a célunk, hogy a hallgatók a képzés során megismerjék és folyamatosan monitorozzák kompetenciáikat, és ezáltal reális képet kapjanak saját teljesítményükről, erősségeikről és lehetőségeikről. A képzéseink végén a hallgatók erős és hiteles énmárkával lépnek a munkaerőpiacra" - mondta el a rektor.

A tanulmányaikat 2018 szeptemberében kezdő hallgatóknak az államvizsgán már követelmény lesz a MyBrand portfólió prezentálása. 2021-től tehát a METU-n végzett hallgatók még jobban megállják majd a helyüket a munkaerőpiacon és a felvételi interjúkon, hiszen MyBrand anyagukat bemutatva a munkáltatók könnyen és gyorsan felmérhetik már megszerzett tudásukat és kézzelfogható gyakorlati tapasztalataikat.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tízből négy diák úgy látja, könnyen talál majd munkát
  Együttműködés az MNB-Edulab és a Budapesti Metropolitan Egyetem között
  Átlagosan 1763 forintos bruttó órabért kaphatnak a magyarországi diákok
  Mit várnak el a munkaadók a diákmunkásoktól 2019-ben?
  Marketing mesterképzés (MSc) a Metropolitanen
  Átadták a Mercedes-Benz Academy Kecskemétet
  Folytatódik a uSchool oktatási program
  Szabadulószobás játékkal célozza meg a középiskolásokat a MOL
  Képzési központot épít a Mercedes-Benz gyár
  A BCCH–uSchool vállalakozói klub döntőjének nyertes diákjai
  Önkéntes munkát támogat a Mol
  Kutatás a középiskolások jövőképéről
  Középiskolásoknak szerveztek üzleti napot az AKG-ban

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...