Hírek
22025 hír az adatbázisban
A magyarok felelősen döntenek
Marketinginfo.hu - 2019-01-24 12:20
Kutatás

A magyarok felelősen döntenek és továbbra is derűlátók a munkaerőpiaccal kapcsolatban.

A magyarok pozitívan ítélik meg a munkaerőpiaci folyamatokat és egyre felelősebben készülnek fel pénzügyi döntéseikre - derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. és brit anyavállalata, az International Personal Finance hét tagországában végzett reprezentatív, több mint 3500 fős mintán végrehajtott kutatásából.

Az International Personal Finance (IPF) a GfK kutató cég bevonásával a leányvállalatok országaiban mérte fel az állampolgárok hitelfelvételi szokásait, pénzügyi helyzetét, az általuk használt megtakarítási formákat, valamint azt, hogy miként ítélik meg az elmúlt év gazdasági tendenciáit. A kutatásban Csehország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Románia, Spanyolország és Mexikó vett részt.

A magyar munkaerőpiaccal kapcsolatban továbbra is derűlátók a hazai megkérdezettek: ahogy tavasszal, a válaszadók 43 százaléka most is úgy gondolja, hogy az elmúlt egy évben javult a foglalkoztatás és összességében 9 százalékponttal többen érzik pozitívnak a trendeket, mint ahányan nem.

Magyarországon a megkérdezettek 33 százaléka folyamodott hitelért az elmúlt 12 hónapban. A kölcsönt igénylők 28 százalékának a jövedelmük tizedét sem teszik ki a törlesztő részletek, amely kedvezőbb a többi országban mért 25 százalékos átlagértékhez képest. Hazánkban a hitelfelvevők 56 százalékának a törlesztőrészlet a havi kereset 10-30 százaléka, amely egy százalékponttal magasabb a nemzetközi eredményhez képest.

A magyar válaszadók nyitnak a modern megtakarítási formák felé. Bár 45 százalékuk még mindig bankszámlán őrzi a megtakarításait, a 2018 tavaszi eredményhez képest most 3 százalékponttal kevesebben, a válaszadók 26 százaléka nyilatkozta, hogy otthon készpénzt halmoz fel.

A hitelfelvételre nyitott megkérdezettek 93 százaléka saját véleménye szerint megfontoltan dönt, mielőtt hitelért folyamodik, és 84 százalékuk nem igényel magasabb összeget, mint amennyit kényelmesen vissza tud fizetni. Pénzügyi döntéseik meghozatala előtt a válaszadók 75 százaléka leginkább az interneten tájékozódik, 37 százalék a barátai és rokonai, 35 százalék pedig a pénzügyi tanácsadók javaslatait tekinti mérvadónak . A vizsgált összes ország átlagértékei szerint 63 százalék informálódik a világhálóról, míg 44 százalék inkább a rokonokkal, 41 százalék pedig a pénzügyi szakemberekkel egyezteti lehetőségeit. A hazai hitelfelvevők 73 százaléka magától vagy ismerősei kérésére szívesen ajánlja másoknak az adott intézményt - ugyanez az arány alacsonyabb a különböző piacok összesített átlagánál, ahol az ajánlás a megkérdezettek 58 százalékánál fordul csupán elő.

A magyar résztvevők - akik nem zárkóznak el a hitelfelvételtől - 54 százaléka lakásfelújítás, 50 százaléka nem várt költségek, illetve ugyanekkora arányban egészségügyi kiadások finanszírozása érdekében folyamodik hitelért. Az idei válaszadók közel 57 százaléka nem hitellel rendezné adósságát - áprilisban ez a motiváció is még az első négy között szerepelt.

A hazai hitelfelvevők egyre inkább figyelnek arra, hogy szigorú pénzügyi tervek alapján hozzanak döntéseket. Idén a hiteligénylők 69 százalékának lényegi szempont a futamidő hossza a döntéshozatal során és 66 százaléka azt is kiemelt szempontként kezeli, hogy tényleg szüksége van-e a pénzre. Magyarországon arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy mérlegeljék: vissza tudják-e majd fizetni a kölcsönt.

A hiteligénylők 51 százaléka a megfelelő pénzintézet kiválasztásakor leginkább azt értékeli, ha az igénylési folyamat egyszerű; 20 százalék azt, ha a szolgáltatás gyorsan elérhető, és 16 százaléknak az fontos, hogy az adott szolgáltatónak jó a hírneve.
A kutatásban résztvevők minden országban egyetértettek azzal, hogy az iskolákban fel kell készíteni a gyerekeket a pénzügyi döntésekre - a hazai megkérdezettek 55 százaléka ezt rendkívül fontosnak tartja.

"Az ilyen kutatások révén jobban megismerjük a társadalom pénzügyi szemléletét, igényeit és lehetőségeit: ez is segít bennünket abban, hogy felelősen hitelezzünk több mint 230 ezer ügyfelünknek. A Provident "Családi Kasszasikerek" gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programját szintén azért hoztuk létre 2008-ban, mert a tájékozott, pénzügyi szempontból tudatos fogyasztók jó partnerek számunkra. A program az elmúlt években mintegy 300 szakember és 30.000 háztartás részére juttatott el korszerű gazdasági és pénzügyi ismereteket" - mondta el Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A hazai munkaerőpiac 2019-ben
  Kiderült, kik 2018 Legjobb Munkahelyei
  Versenyképességi tényező a családbarát szellem a munkaerőpiacon
  A munkaerőpiacot is felforgatja a digitalizáció
  A magyar munkavállalók több mint fele könnyen találna új állást
  Szakképzéssel válaszol a Tesco a munkaerőpiaci kihívásokra
  Az IT munkaerőpiac 2017-ben
  Munkaerőpiac és toborzás 2018-ban
  Újabb rekordok dőltek meg a munkaerőpiacon

További hírek ebben a kategóriában

Cukrozott és márkás kólára bukik...
Mivel pörgeti magát a magyar?
A nyári vakációt tervező magyaro...
A hazai kkv-k közel egyharmada m...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...