Hírek
22025 hír az adatbázisban
Így választunk bort
Marketinginfo.hu - 2019-01-24 09:29
Kutatás

Virágkorát éli a borkultúra, de az is tény, hogy az ünnepek alatt felpörög a borpiac, ezért most különösen aktuális a kérdés, hogy vajon mi alapján kerül a bor a bevásárlókosárba?

Egy rövid kutatás keretében sok minden derült ki a borvásárlási szokásokról. Kiderült, hogy a válaszadók közel 30 százalékát elcsábítja egy szép boros címke, valamint az is, hogy az internetes vásárlás a legtöbb egyéb árucikkel ellentétben nem tört még be a borpiacra.

A borivás szerves része kultúránknak és méltán vagyunk büszkék a magyar borokra. Viszont mennyire nyilvánul meg mindez borvásárlási szokásainkban? Mi alapján dől el, melyik palack kerül a kosarunkba? Jobban számít a külcsín, mint a belbecs? A Teleki borcsalád márkáját megújító Csányi Pincészet egy több, mint 1700 fő bevonásával készült kutatásában többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Mikor, mennyit, miért?

A kutatás egyik legszembetűnőbb felfedezése az, hogy a többség rendszeresen vásárol bort, hiszen a válaszadók 67%-a havonta 1-2 alkalommal indul borvadászatra. Kijelenthetjük tehát, hogy a bor napjainkban az egyik legnépszerűbb ital. Még azok is, akik kevésbé rajonganak Dionüszosz italáért (15%), évente legalább 1-2 alkalommal a boros polcok felé veszik az irányt.

A fenti állítást támasztja alá az is, hogy válaszadók 75%-ának nincs szüksége különleges alkalomra ahhoz, hogy borozzon, bármikor szívesen fogyasztják a hegy levét. 22% csak akkor vesz bort, ha vendégségbe megy és ajándékba viszi, és csupán 3% az, aki kizárólag akkor nyúl a dugóhúzóért, ha szórakozni megy.

Tej, kenyér, egy üveg bor

Még mindig a szupermarketekben vásárolnak bort a legtöbben (70%). Ez azért érdekes adat, mert a legtöbb árucikkel ellentétben a bor esetén az internetes vásárlás szinte alig jellemző (2%), míg a szinte gombamód szaporodó borkereskedéseket a válaszadók kicsivel több, mint negyede (27%) választja.

Jó bornak is kell cégér

A hazai borkultúra az elmúlt években robbanásszerű fejlődésnek indult, amelynek szerves része a fogyasztók edukálása. Míg pár évvel ezelőtt az édes vörös volt 'A Bor', addig mára az átlagfogyasztók is kifinomultabb ízléssel és alapvető, ám fontos információkkal rendelkeznek a magyar borokról.

Ezt támasztja alá az is, hogy a válaszadók 36%-a borvidék alapján választ, azonban az évjáratot, és meglepő módon az akciókat kevesebben említették elsődleges választási szempontként. Bár a borválasztásnál nem a címke az elsődleges szempont, a válaszadók több, mint negyede (28%) úgy gondolja, hogy ha egy boroscímke kirívóan szép, akkor inkább azt a bort vásárolják meg a megszokott kedvenc helyett.

A 2018-as év egyébként számos innovációt hozott a címkék terén is. A tradicionálisabb kinézet helyét sok pincészetnél átveszik merész grafikai megoldások, sőt, idén megszületett az első beszélő nyakcímke is, amely Csuja Imre hangján szaval borverseket.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Harmadszor választották meg az Országház borait
  Rangos szakmai elismerést kapott a Csányi Alapítvány
  CSR szerepvállalásáért tüntették ki Csányi Sándort
  Díjat nyert a Csányi Alapítvány
  Tovább bővül a Csányi Alapítvány
  Csányi Sándor a legbefolyásosabb üzletember
  Csányi Alapítvány több támogatóval összefogva
  A Neo nyerte a Csányi Pincészet tenderét
  Megújult a Bonafarm weboldala

További hírek ebben a kategóriában

Cukrozott és márkás kólára bukik...
Mivel pörgeti magát a magyar?
A nyári vakációt tervező magyaro...
A hazai kkv-k közel egyharmada m...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...