Hírek
22492 hír az adatbázisban
A feketét választják a magyar autósok
Marketinginfo.hu - 2019-01-02 09:56
Kutatás

Még mindig az eszpresszó a magyar autósok kedvence, de egyre inkább nyitnak más kávétípusok felé - derült ki az OMV Hungária adataiból.

A töltőállomás-hálózat vizsgálatában az osztrák, német, román és szlovák sofőrök kávéfogyasztásával hasonlította össze a hazai szokásokat. Míg északi és keleti szomszédunkhoz hasonlóan a rövid feketét szeretjük, addig a nyugati országokhoz képest kevésbé rajongunk a tejes verziókért.

A magyarok leginkább az erősebb kávétípusokat kedvelik az OMV Hungária kimutatása alapján. A két évvel korábbi felmérés eredményéhez hasonlóan, továbbra is a presszókávé a befutó, a hazai utakon autózók közel fele (46%) ezt választja. Az elmúlt évekhez képest azonban csökkent az eszpresszó egyeduralma, és egyre nagyobb az érdeklődés más kávétípusok iránt. Tízből két vásárló a magyarországi töltőállomásokon a hosszúkávé, egy pedig a dupla eszpresszó mellett dönt. Az OMV Hungária hazai töltőállomásain csak idén várhatóan már több mint 3 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok.

Az OMV egy nemzetközi felmérése rámutat arra, hogy míg Romániában és Szlovákiában a rövid fekete fogy a legjobban, az osztrákok és a németek a tejesebb kávétípusokat szeretik. Főleg a cappuccinót - mindkét országban az autósoknak több mint a fele ezt a típust választja. A preferencia azonban sok esetben nem fedi le a valóságot: Németországban például csak a fogyasztók 9 százaléka eszpresszó-párti, mégis több mint az esetek harmadában ezt a típust vásárolják.

A választék mellett a napszak is jelentősen befolyásolja a kávézási szokásokat. A vizsgált országokban jellemzően reggeli mellett, vagy délután isznak kávét; kivételt képez ez alól Románia, ahol egyértelműen csak a korai szakasz dominál. Az OMV magyarországi adatai is ezt mutatták: a fogyasztás negyven százaléka délelőtt 7 és 11 óra közötti intervallumban zajlik, a csúcsidő pedig reggel 8 és 9 óra között van. A kávé mellett a legtöbb országban palackozott üdítőt vásárolnak, egyedül Németországban volt a legnépszerűbb tétel az édesség. Érdekesség, hogy ettől függetlenül a legtöbb nassolnivaló a román töltőállomásokon fogy - a kávévásárlók közel fele (46%) választ mellé valamilyen desszertet is.

Egyértelműen megfigyelhető minden vizsgált országban, hogy a vevők számára fontos a széleskörű, prémium választék. "Tapasztalataink szerint a töltőállomásokon egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű szolgáltatásokra, így a kávézás területén is. A folyamatosan növekvő fogyasztás ellátása mellett azonban fontosnak érezzük a környezetbarát innovációk bevezetését is: épp ezért október elejétől az OMV sajátmárkás, FAIRTRADE minősítéssel ellátott kávéját újratölthető kerámiabögréből is kérhetik vendégeink, ezzel is csökkenthetve a papírhulladékból adódó terhelést" - említette az adatok kapcsán Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

Az OMV, "Mi többet nyújtunk" márkaígéretével összhangban kiemelkedő minőségű termékeket kínál VIVA kávézóiban. A környezetbarát kerámiabögrék az ország mind a 115, VIVA kávézóval rendelkező OMV töltőállomásán megvásárolhatóak két méretben, és preferencia szerint bármelyik kávétípussal újratölthetőek. Az OMV saját fejlesztésű VIVA kávéblendjét a harmadik legnagyobb olasz kávépörkölő üzem, a családi vállalkozásként működő Gimoka szakértőinek segítségével fejlesztették ki és gyártják. Az OMV VIVA blend csapata az olasz kávépörkölő szakértőivel közösen dolgozta ki a különleges kávékeveréket, a minőségi ízélményt számos vakteszten a vásárlók és a töltőállomás-partnerek bevonásával.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Magyar fejlesztésű szépségkávét dobtak piacra
  Te is kávéfüggő vagy? (x)
  A kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa
  A sok kávé az eddig véltnél kevésbé ártalmas a szívre
  A gyorsbevásárlások száma az OMV benzinkutakon
  Kávéosztással hívja fel az autósok figyelmét a MÁV-START
  Újratölthető kávéscsészék az OMV-nél
  Kávézót nyitott a Mol Budapest belvárosában
  A Lavazza közreműködésével újult meg a legendás kávézó
  Kávézót nyitott a Magyar Vöröskereszt
  Különleges designer kávékapszulaékszer-kollekció
  A Starbucks és az Alibaba stratégiai megállapodást kötött
  Lavazza kávé a csúcsgasztronómia Oscar-díján

További hírek ebben a kategóriában

Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...
Az elektromos mobilitásra való á...
Többen dolgoznak rövidített munk...