Hírek
21387 hír az adatbázisban
Az ügyfélélmény befolyásolja a fogyasztói döntést
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-12-28 12:08
Kutatás

A KPMG tanácsadó cég felmérése szerint a fogyasztói döntéseket apróságok is befolyásolják.

Ezek között fontos tényező az ügyfélélmény, ennek figyelembevételével a hazai kereskedők gyors és célzott fellépéssel jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a vásárlókért folytatott küzdelemben.

A KPMG 33 000 fogyasztói értékelés alapján első alkalommal elemezte a hazai piac szereplői által nyújtott ügyfélélményt.

A kutatás eredménye szerint számos iparágban, szektorban komoly szakadék van a vásárlók igényei és a cégek által nyújtott ügyfélélmény között.

Kimutatták, hogy a hazai fogyasztók ügyfélélménnyel kapcsolatos elvárásai még formálódóban vannak, nem lehet beszélni a fejlettebb fogyasztói piacokon jellemző tudatosságról, habár a fogyasztók legjobb élményei gyorsan elvárásokká alakulnak.

A felmérés alapján a KPMG hat tényezőt - az integritást, a megoldást, a testreszabást, az idő és ráfordítást, az elvárást, az empátiát - azonosított be ügyfélélményt meghatározónak, melyek közül az első kettőnek mindenképpen teljesülnie kell.

A KPMG szerint a november végétől szilveszterig tartó fogyasztási csúcsszezonban a magyar vásárlók az első 9 hónapban szokásos havi átlagköltésük másfélszeresét költik el a kiskereskedelemben.

Számos kereskedőnél a karácsonyi bevásárlási szezon sikere vagy kudarca határozza meg az egész éves eredményt, de a mostani bevásárlások közben szerzett ügyfélélmények a jövő évi forgalmat is befolyásolhatják - tették hozzá.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Merre halad a magyar digitális fogyasztó?
  Javult a GfK német fogyasztói hangulatindexe
  Nagy ügyfélélmény potenciál rejlik a KKV-szektorban
  Ügyfélélményért díjazták a Telekomot
  Az elégedett ügyfél 10 százalékkal is hajlandó többet fizetni
  Ügyfélélmény, lojalitás, rajongás
  Ügyfélélmény az autóértékesítésben
  Közös nevező az elégedett ügyfél
  Mi a szerepe 2014-ben az ügyfélélménynek?
  Az Amazon produkálja a legjobb ügyfélélményt

További hírek ebben a kategóriában

Nem indulunk el kártya nélkül kü...
Az egyetemi hallgatók harmada má...
Idén a többség nem egyszer akar ...
A magyar munkavállalók stabilnak...