Hírek
21518 hír az adatbázisban
Az Unilever jótékony célú kommunikációja
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-12-20 09:26
Márkák

Fogyasztóvédelmi szabályokat sértett az Unilever jótékony célú kommunikációja.

Megsértette a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát az Unilever Magyarország Kft. a 2015-2017. évi Domestos iskolamosdó felújítási programjaival kapcsolatos hirdetéseivel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapítása szerint, a jogsértés kimondása mellett a hatóság eltekintett az egyéb jogkövetkezményektől - közölte a GVH az MTI-vel.

A versenyhivatal a vizsgálat során megállapította, hogy a vizsgált időszakban a társaság a programmal kapcsolatos kommunikációjában tisztességtelenül közvetített olyan üzenetet, hogy a termékvásárlásonkénti 5 forintos fogyasztói hozzájárulásoknak szerepük volt a jótékonysági programban.

A hatóság szerint a vállalkozás ugyan lebonyolította a felújítási programot, és a fogyasztói hozzájárulások értékének becsléséhez egy elismert piackutató cég adatait használta fel, azonban a kommunikációban azt sugallta, hogy a fogyasztók közvetlen, egyedi hozzájárulása számít, miközben az értékesítési adatok nyilvántartása, összesítése alkalmatlan volt minden egyes vásárlás regisztrálására.

Kiemelték, hogy a vállalkozás üzenetei az átlagosnál is élénkebb érdeklődést válthattak ki a programban érintett iskolákhoz kötődő gyermekek családtagjai, ismerősei - kiemelten a kisgyermekes anyák - részéről. A GVH ezért különösen kiszolgáltatottnak tekintette a hirdetések célcsoportjainak egyes tagjait.

A versenyhivatal a jogsértés megállapításán túl egyéb jogkövetkezmények meghatározását nem tartotta indokoltnak, tekintettel az ügy különös méltánylást igénylő körülményeire és arra, hogy a vállalkozás jogkövető magatartást kívánt tanúsítani jótékonysági akciójában, a 2018. évi kampány kommunikációja pedig már meghatározott, a vásárlásoktól független összegű hozzájárulást ígért - írta a GVH.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Zajlik a szavazás a domestos.hu oldalon
  Az Unilever az iparág legjobban teljesítő cége
  Új Baba reklámfilm az Unilevertől
  Az Unilever fenntarthatósági terve
  Köztéren érvelt a kézmosás mellett a Lifebuoy
  Rama megbízás a DeepInsightnak
  Lezárult a dm kampánya
  Díjazták a legjobb munkahelyeket

További hírek ebben a kategóriában

Megmozgatja a magyar sörpiacot a...
Megújul és prémium kategóriába l...
Elektromos autók a 89. Genfi Aut...
Bosch 2018-ban ismét rekord árbe...